معراج نودز،آموزش،فروشگاه

کاشت موی طبیعی

افزایش ریزش و شمار افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و.. را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید. کاشت مو چیست؟ درحال حاضرتنها راه درمان وترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی است که این پیونددرنواحی مختلف ازجمله(سر – ابرو – ریش – سبیل –  نواحی اسکار) قابل انجام است . کاشت مواولین بار درسال 1939توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسالهایی که گذشت تجارب وروش های متعددی موردآزمایش قرارگرفت ودرنهایت امروزه بابهرگیری ازتکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت (micrograft) استفاده می شودکه سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است وامری که تاچندی پیش حتی تصورش هم دشواربودامروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی وبسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص وکاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار می باشد.

کلینیک تخصصی پوست ومو آراد

شماره تماس:07632254255 -09175930372 -09359312920 -09393199091



:: موضوعات مرتبط: ، اخبار معراج نیوز، مقالات پزشکی، اطلاعیه ها، ،
:: برچسب‌ها: آراد, درمانگاه, درمان بیماری پوستی, جراحی های پوستی, کاشت مو, آراد, fit,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


تو را از شاخه می‌چینم
تو را از شاخه می‌چینم که برایم گنجشک باشی، این ‌روزهای سکوت و وحشت را پُر از آوازِ رفتن کنی. تو را از شاخه می‌چینم که برایم خورشید باشی، این نگاه‌های سرد و خالی را پُر از گرمای دوست داشتن کنی. تو را از شاخه می‌چینم در دلم می‌کارم: گنجشکی که همیشه می‌خواند. خورشیدی که همیشه می‌تابد. "رضا کاظمی

:: موضوعات مرتبط: شعر ودلنوشته، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


خدایا
خدایا! من نه فارسی خوب بلدم نه شعر، فقط با همی زبان خودم می گویم: دراین عمر کوتاهی که از تو گرفته ام، فکر می کنم یک چیز را فهیمده ام؛ و آن اینکه همه رفته اند و می روند و تو می مانی، اگر هرچه کرده ام از کرده هایم بگذر مرا به خودت وصل کن تا ماندگار شوم! بعد از سالها که فکر می کردم عاشقم تازه آن سخن نغز مولوی را فهمیده ام که: عشق حقیقی است مجازی مگیر این دم شیر است به بازی مگیر

:: موضوعات مرتبط: شعر ودلنوشته، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا در چیست؟

 

 


بیماری آنفولانزا, درمان سرماخوردگی

در اینجا با تفاوت های بین سرماخوردگی و آنفولانزا و علائم آن ها آشنا خواهید شد.
سرماخورده ام؟ یا آنفولانزا گرفته ام؟ هر دوی این بیماری ها در فصول سرد سال زیاد اتفاق می افتند، اما آیا به درستی می دانیم چه تفاوت هایی در این دو بیماری هست؟

 

علائم سرماخوردگی
سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند. البته گاهی مواقع کودکان سرماخورده دچار تب بالا نیز می شوند ولی تب به ندرت بزرگسالان را درگیر می کند. علائم بیماری تا 2 الی 3 روز شدید هستند و به تدریج خفیف می شوند. سرماخوردگی معمولأ بین 5 تا 7 روز طول می کشد ولی سرفه ناشی از آن ممکن است ادامه پیدا کند.

 

عامل سرماخوردگی چیست؟
ویروس “راینوویروس” از خانواده “پیکورناویروس ها” عامل اصلی سرماخوردگی است. همچنین ویروس های دیگری نیز مثل کوروناویورس، آدنوویروس، ویروس پاراآنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ممکن است باعث سرماخوردگی شوند. عفونت های باکتریایی نیز ممکن است به سرماخوردگی اضافه شوند که در این صورت علائم بیماری شدیدتر و دوره آن طولانی تر خواهد بود. در این مواقع ممکن است عفونت سینوس ها (سینوزیت)، گلو (فارنژیت) یا گوش (اتیت) را درگیر کند.

 

فقط پزشک می تواند تفاوت سرماخوردگی ویروسی و میکروبی را تشخیص دهد. با تجویز پزشک ممکن است آنتی بیوتیک نیز برای درمان لازم باشد. در این خصوص حتمأ لازم است که اقدام به خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک نکنیم.

 

عامل بیماری آنفولانزا و تفاوت آن با سرماخوردگی

بیماری آنفولانزا با سرماخوردگی فرق دارد چون ویروس هایی که باعث آن می شوند از خانواده متفاوتی هستند. آنفولانزا توسط ویروس های خانواده ” ارتومیکسو ویروس ها” ایجاد می شود که به سه گروه (A,B,C) تقسیم می شوند.

 

علائم آنفولانزا
تب، تعریق، سردرد، درد عضلات و مفاصل، گلو درد و گرفتگی بینی از علائم آنفولانزا هستند. برخی از انواع آنفولانزا مانند نوع خاصی از ویروس آنفولانزای A که به آنفولانزای خوکی معروف است، ممکن است با اسهال و استفراغ نیز همراه باشد. آنفولانزا معمولأ بین 2 تا 7 روز طول می کشد.

 

ممکن است آنفولانزا در کودکان، سالمندان و کسانی که مشکلات قلبی – عروقی و یا تنفسی دارند، با عفونت ریه (پنومونی یا ذات الریه) همراه شود. چنین حالتی در افراد سالم کمتر دیده می شود.

 

باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا
در مورد هر دوی بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا باورهای نادرستی وجود دارد. یکی از این باورهای نادرست، درمان آنتی بیوتیکی است که هیچ تأثیری بر روی ویروس سرماخوردگی و یا آنفولانزا ندارد، حتی مشکلات بیمار را بیشتر نیز می کند.

 

بیماری آنفولانزا, درمان سرماخوردگی

 

2 نکته در مورد آنتی بیوتیک ها قابل توجه است:
آنتی بیوتیک ها برای درمان باکتری ها، عفونت های قارچی، و تک یاخته های انگلی مؤثر هستند و هیچ گونه تأثیری بر روی ویروس ها ندارند. از این رو هرگز نباید برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزای ویروسی مصرف شوند.


مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک باعث پدیده “مقاوت آنتی بیوتیکی” می شود، به این معنا که باکتری ها در اثر تماس زیاد با آنتی بیوتیک ها راه بی اثرکردن آن ها را یاد می گیرند و گویی آنتی بیوتیک در از بین بردن باکتری ناکارآمد می شود.
بنابر آمار رسمی، مصرف آنتی بیوتیک در ایران 16 برابر استاندارد جهانی است.

 

یکی دیگر از باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا این است که قرار گرفتن در معرض هوای سرد باعث بروز این بیماری ها می شود. در حالی که عامل این بیماری ها ویروس است و ربطی به هوای سرد ندارد. به عبارتی در تابستان هم احتمال ابتلا به این 2 بیماری وجود دارد.

 

پس دلیل شیوع زیاد این بیماری ها در زمستان چیست؟

در فصول سرد مدارس باز می شوند و کودکان در تماس نزدیک با هم هستند، در نتیجه انتقال بیماری بین کودکان و سپس به خانواده ها و جامعه بیشتر می شود.
در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مسئله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.
ویروس هایی که آنفولانزا و سرماخوردگی را تولید می کنند، در هنگامی که رطوبت هوا کم است یعنی در پاییز و زمستان بهتر و بیشتر زنده می مانند.
در فصول سرد، مخاط بینی و دهان خشک تر است، این مسئله در انتقال ویروس به بدن نقش مهمی دارد.

 

عوامل مؤثر در بیماری ها
سن: کودکان و افراد مسن بیشتر سرما می خورند چون سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است و دانش و توانایی کمتری برای مراقبت از خود در برابر بیماری دارند.

 

کم خوابی و استرس: کم خوابی و استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند و فرد را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهند.

 

دخانیات: سیگار و قلیان چه برای خود شخص مصرف کننده و چه برای اطرافیان او خطر ابتلا به انوع بیماری ها افزایش می دهد چون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

 

آلرژی: سرماخوردگی و آلرژی دارای علائم مشترکی مثل سوزش گلو و آبریزش بینی هستند. تأثیری که آلرژی بر روی بینی و گلو می گذارد باعث می شود آن ها بیشتر در معرض خطر سرماخوردگی و آنفولانزا قرار بگیرند.



:: موضوعات مرتبط: مقالات پزشکی، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


شعر محلی

شوون تاروم سحر بو ونهوندی

دل مو دربه در بو ونهوندی

تموم جمعه وون غرق گریکوم

خشم کل با خبر بو ونهوندی

(معراج نودژزاده)



:: موضوعات مرتبط: شعر ودلنوشته، ،
:: برچسب‌ها: شعر, شعر محلی,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


سربازی

باگریه عاشقانه دمساز شدیم

باپنجره های بسته همساز شدیم

ای عشق ببین که بعداز عمری خدمت

سرباز شدیم وازسرت باز شدیم



:: موضوعات مرتبط: شعر ودلنوشته، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


نگاه برتر

صبح که از خواب بیدار شد رو سرش فقط سه تار مو مونده بود!
با خودش گفت: هییم! مثل اینکه امروز موهامو ببافم بهتره! و موهاشو بافت و روز خوبی داشت!

فردای اون روز که بیدار شد دو تار مو رو سرش مونده بود!
هیییم! امروز فرق وسط باز میکنم! این کار رو کرد و روز خیلی خوبی داشت!
پس فردای اون روز تنها یک تار مو رو سرش بود!
اوکی امروز دم اسبی میبندم! همین کار رو کرد و خیلی بهش میو...مد!
روز بعد که بیدار شد هیچ مویی رو سرش نبود!!!
فریاد زد: ایول!!! امروز درد سر مو درست کردن ندارم!
.........
همه چیز به نگاه تو بر میگرده ...
هر کسی داره با زندگیش میجنگه ...

پس سعی کن با مشکلاتت کنار بیایی ... !



:: موضوعات مرتبط: شعر ودلنوشته، ،
:: برچسب‌ها: نگاه برتر, کچل, درمان کچلی, مو, درمان مو, آرامش, دیدگاه,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


پرسش وپاسخ
  • چگونه صاحب یک پنل ارسال پیامک شوم؟

برای دریافت پنل کافیست وارد لینک "خرید پنل " شوید و بعد از پر کردن فیلدها و تایید قوانین, فاکتور برای شما نمایش داده می شود و با کلیک بر روی گزینه پرداخت می توانید مبلغ پرداخت را واریز نموده و در همان لحظه پنل شما فعال خواهد گردید در غیر این صورت می توانید بعدا با پرداخت از طریق کارت به کارت یا واریز به حساب مبلغ موردنظر و تماس و اعلام آن به بخش پشتیبانی پنل خود را فعال نماییدو(در خصوص پنل های رایگان نیاز به تایید ادمین دارید و پس از تایید پیامک فعال شدن پنل به گوشی شما ارسال خواهد شد)"پنل شما فعال گردید"

حال هر زمان که مایل بودید میتوانید وارد سایت شده و بر روی گزینه "ورود به پنل" کلیلک نمایید و از آنجا به پنل خود وارد شوید .

بالا^


 
  • آیا برای پنل ارسال پیامک راهنمای تصویری وجود دارد؟

برای مشاهده راهنمای تصویری پنل کافیست وارد پنل شوید با کلیک بر روی عکس دانلود در گوشه چپ بالای صفحه می توانید فایل راهنما را دانلود نمایید و مطالعه کنید

بالا^


  • چگونه می توانم از قیمت خدمات (فروش پیامک) رسانه سوم مطلع شوم؟

برای مشاهده قیمت خرید پیام کوتاه میبایست به صفحه تعرفه های خرید پیام کوتاه در منو سیستم پیام کوتاه مراجعه نمایید لیست قیمت پیامک ها را مشاهده خواهید کرد و یا میتوانید از منو کنار سایت لینک های مستقیم وارد صفحه تعرفه های خرید پیام کوتاه شوید

بالا^


  • چگونه حساب خود را می توانم شارژ کنم؟

ابتدا مبلغ مورد نظر را به یکی از شماره حساب های رسانه سوم (مقرر در لینک شماره حساب ها) واریز کرده سپس به داخل پنل خود روید و توسط عنصر ثبت فیش پنل خود را شارژ نماییدو یا در صورت داشتن رمز دوم از طریق پرداخت اینترنتی بصورت آنلاین در هرزمان از روز و یا شب حساب خود را شارژ نمایید(مالی->پرداخت اینترنتی)

بالا^


  • چگونه با هزینه کمتر پیامک بیشتری می توانم ارسال کنم؟

نرخ های اعلام شده در صفحه "تعرفه های خرید پیام کوتاه" به گونه ای طبقه بندی شده است که با هزینه کم, مشتریان ما بتوانند پیامک بیشتری را ارسال نمایند

بالا^


  • چگونه می توانم رسانه سوم را به دوستانم معرفی کنم؟

برای معرفی رسانه سوم به دوستان خود وارد صفحه اصلی شوید با وارد کردن شماره دوست خود در فرم معرفی به دوستان اطلاعات این سایت را برای او اس ام اس کنید

بالا^


  • ارسال منطقه ای چیست؟

در پنل ارسال پیامک رسانه سوم این امکان قرار داده شده است تا مشتریان ما با انتخاب کد پستی هر منطقه ایی از تهران و شهرستان ها بتوانند به تعداد دلخواه به شماره موبایل های مناطق مختلف پیامک ارسال نمایند و این گزینه برای جذب مشتریان بومی مهم می باشد

بالا^


  • ارسال مناسبتی چیست؟

در مناسبت های مختلف مانند : سال نو ,عید قربان ,شهادت ها و ...دیگر لازم نیست مالک حتما وارد پنل خود شده و پیامک ارسال نماید. با تنظیم این گزینه, سیستم ارسال پیامک رسانه سوم با توجه به تقویم به صورت خودکار ,در تاریخ مناسبت ها شروع به ارسال پیامک می نماید.

بالا^


  • ارسال هوشمند چیست؟

با تنظیم این گزینه میتوانید در زمان و تاریخ مورد نظر خود بدون حضور و ورود به پنل پیامک ارسال نمایید. سیستم ارسال پیامک رسانه سوم با توجه به تاریخ و زمان تنظیم شده بصورت اتوماتیک شروع به ارسال پیامک های شما خواهد کرد.

بالا^


  • گزارشات ارسال چیست؟

بعد از ارسال ,صاحب حساب میتواند از گزینه ارسال ها ,گزارش آخرین وضعیت ارسال پیامک های خود را بررسی نماید.

بالا^


  • مدیریت مالی چه خدماتی به من میدهد؟

در منوی مدیریت مالی ,گزینه های متفاوتی وجود دارد از جمله:

1)محاسبه گر شارژ: که از این گزینه میتوانید مبلغ مورد نیاز برای تعداد معینی پیامک فارسی و انگلیسی بر اساس تعرفه ها بدست آورید

2)ثبت فیش واریزی: برای آسان نمودن شارز حساب این گزینه تدارک دیده شده است تا بصورت آنلاین مشتریان بتوانند پنل خود را شارژ نمایند

3)گزارش پرداخت ها: از این گزینه میتوانید برای دیدن تمامی پرداخت های گذشته خود استفاده نمایید

4)پرداخت اینترنتی: در این گزینه می توانید به صورت آنلاین در هر زمانی بدون هیچ تاخیری پنل خود را شارژ کنید

بالا^


  • ارتباط با مدیریت چیست؟

برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان ,صفحه ای تعبیه شده است تا از طریق آن بتوانند برای مدیریت پیغام ارسال نمایند

بالا^


  • دفترچه تلفن چه کاربردی دارد و چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟

از این دفترچه همانند دیگر دفترچه تلفن ها برای ثبت و نگهداری اطلاعات افراد و شماره های آنها میتوانید استفاده نمایید و تنها تفاوتی که دارا میباشد در این است که دفترچه تلفن رسانه سوم آنلاین میباشد و از آن برای ارسال پیامک به افراد داخل دفترچه میتوانید استفاده نمایید.

بالا^


  • مدیریت وظایف چیست؟

به زودی

بالا^


  • مدیریت فایل ها چیست؟

در این قسمت از پنل می توانید متن هایی را که به وفور استفاده می نمایید ذخیره نمایید تا نیاز به تایپ مجدد و تکراری نباشد.

بالا^


  • بانک تلفن همراه چیست؟

بانک تلفن همراه, دسته ایی از شماره های تلفن همراه اصناف و مناطق مختلف تهران و شهرستان ها می باشد که یکی دیگر از امکانات پنل ارسال پیامک رسانه سوم است

بالا^


  • امکانات آتی رسانه سوم چه عناصری خواهد بود؟

از امکانات آتی رسانه سوم میتوان به نمایندگی و مدیریت وظایف اشاره نمود که در حال حاضر ماژول نمایندگی در دست تعریف و ساخت می باشد.

بالا^


  • آیا در پایگاه اطلاع رسانی رسانه سوم ابزار سرگرم کننده ای وجود دارد؟

از ابزارهای پایگاه اطلاع رسانی رسانه سوم میتوان به قسمت زنگ تفریح پنل اشاره کرد که می توانید در صفحه ی اصلی پنل سمت راست اشاره کرد که حاوی چندین بازی می باشد.

بالا^


 
 
  • ارتباط با ما چیست؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت در قسمت ارتباط با ما از اطلاعات تماس از قبیل آدرس ایمیل-آدرس شرکت - وبلاگ و شماره های پیامکی و تماس مطلع شوید .

بالا^


  • چگونه میتوانم از قیمت خدمات رسانه سوم مطلع شوم؟

با مراجعه به صفحه اصلی سایت ومشاهده پنلها خواهید دید که بر روی هر پنل قیمت آن و امکانات هر پنل نوشته شده است.

بالا^


  • چگونه میتوان در جشنواره رسانه سوم شرکت نمود و از آن بهره برد؟

با مراجعه به صفحه اصلی سایت میتوانید پنل ها را مشاهده و از امکانات آنها مطلع شوید و بسته به نیاز خود یکی از پنلها را خریداری کنید و از تمامی شرایط جشنواره بهره مند گردید .

بالا^


  • تفاوت پنل ارسال پیامک با GSM مودم

رسانه سوم گزینه مناسبی است یا GSM مودم: **شاید با دیدن تعرفه ها این سوال برایتان پیش آید که چرا قیمت ارسال SMS با استفاده از GSMمودم ارزانتر از قیمت ارسال SMS از طریق اینترنت است؟ برای اطلاع از پاسخ خود به مطالب زیر دقت کنید:**
1- ارسال SMS بوسیله GSM مودم بسیار زمان بر می باشد بعنوان مثال ارسال 10 هزار SMSبوسیله GSM مودم 20 ساعت زمان خواهد برد ، در حالیکه ارسال همین مقدار SMS بوسیلهاینترنت در 10 دقیقه انجام می پذیرد!
2- برخی از نرم افزارهای سازگار با GSM مودم شما امکاناتی از قبیل ارسال SMSفارسی ، ارسال SMS های چند پارتی و ارسال با نام تجاری و دریافت SMS را نخواهید داشت در حالیکه در ارسال SMS از طریق اینترنت همه امکانات فوق در اختیار شما قرار خواهد داشت جی اس ام یک روش مبتدی و بدون بازدهی و حتی ضرر رسان هم هست.
3- SMS های ارسال شده با GSM مودم غالبا چند ساعت بعد از ارسال به موبایل مخاطب می رسند لذا حجم بسیاری از SMS های شما در ساعات پایانی شب و .. به مخاطب می رسد و این موضوع بر روی تبلیغ شما اثر منفی می گذارد ، در حالیکه در ارسال SMS از طریق اینترنت SMS ها فورا به مخاطب خواهد رسید.
4- از آنجا که ارسال SMS بوسیله GSM مودم معمولا بصورت ارسال به لیستی از شماره موبایلهای رندوم و بر اساس پیش شماره های مورد نظر شما انجام می شود و چون برخی از پیش شماره ها در بین چند شهر مشترک می باشد لذا ارسال SMS به این شیوه برای تبلیغات محلی (شهری) مناسب نیست.
5- سیم کارتهای مربوط به اپراتورهای ایران دارای محدودیت ارسال SMS در روز می باشند و با هیچ سیم کارتی نمی توان بیش از 1500 پیامک در روز ارسال کرد. لذا ارسال از طریقGSM مودم محدود به روزانه 1500 عدد می باشد در حالیکه ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنت دارای هیچگونه محدودیتی در روز نمی باشد

بالا^


  • چگونه میتوانم از بانک تلفن همراه رسانه سوم استفاده کنم؟

استفاده از بانک تلفن همراه در داخل پنل ارسال پیامک رسانه سوم بسیار ساده میباشد و برای استفاده; از گزینه بانک تلفن همراه در منوی اصلی مشتریان ما میتوانند از آن بهره مند شوند

بالا^


  • آیا بدون آنکه بانک تلفن همراه را بخرم میتوانم از آن استفاده کنم؟

برای استفاده از بانک تلفن همراه در داخل پنل نیازی به خریداری آن نیست فقط کافیست که پنل شما از نوع ویژه برندها باشد که بصورت رایگان می توانید از بانک استفاده کنید.

 

بالا^

  • پزشکان

خدمات رسانه سوم به پزشکان و درمانگاه ها:

1)سیستم پاسخگویی هوشمند رسانه سوم:این سیستم این امکان را به پزشکان و درمانگاه ها می دهد که اطلاع رسانی نوبت بیمار و یا بایدها و نبایدهای هر بیمار بعد از معاینه را توسط کدهایی که برای سیستم تعریف کرده اید به بیمار ارسال کنید.طراحی موضوع به عهده پزشک یا درمانگاه بوده که از این لحاظ هیچ محدودیتی از لحاظ بروز رسانی موضوعات وجود ندارد.

2)طریقه استفاده از سیستم پاسخگویی: پس از خرید شماره اختصاصی به همراه پنل ارسال پیامک شما میتوانید شماره خود را در اختیار بیماران قرار دهید که بیماران با ارسال کدی که زمان نوبت گیری دریافت میکنند (مثلاً کد 1) به شماره اختصاصی پنل پزشک و یا درمانگاه مربوطه از زمان نوبت خود آگاهی پیدا کنند و یا بعد از انجام معاینات توسط پزشک با ارسال کد خود به همان شماره فهرستی از بایدها و نبایدهای بعد از ویزیت بیمار توسط دکتر را دریافت کنند.

3)سیستم یادآوری رسانه سوم: در این سیستم شما میتوانید نوبت هایی که برای هفته ها یا ماه های آینده به بیماران می دهید چند روز قبل از روز نوبت بیمار توسط سیستم یادآوری به صورت هوشمند و با استفاده از اطلاعات قبلی که توسط پزشک یا درمانگاه به سیستم داده شده است یک پیامک جهت یادآوری زمان نوبت به بیمار ارسال کنید.

4)طریقه استفاده از سیستم یادآوری:با استفاده از این سیستم شما میتوانید اطلاعات بیماران خود را در این سیستم ثبت کرده و برای ارسال آن تاریخ و زمان تعیین کنید که سیستم در آن زمان پیامکهای شما را به صورت خودکار ارسال خواهد کرد.

 

بالا^

  • رستورانها

خدمات رسانه سوم به رستوران ها:

1) صاحبان رستوران ها به منظور افزایش مشتری و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان می توانند از سیستم ارسال منو رسانه سوم استفاده کنند. توسط این سیستم منوی غذای رستوران به صورت کد هایی که برای سیستم تعریف می شود در اختیار مشتریان قرار می گیرد و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز به راحتی می توانند منوی رستوران مربوطه را دریافت کنند به عنوان مثال پس از ارسال یک پیامک بدون متن از سوی به شماره اختصاصی رستوران سیستم به صورت هوشمند در پاسخ منوی رستوران را با قیمت ارسال میکند که منو می تواند به صورت زیر باشد:
1-نام غذا         قیمت
2-نام غذا         قیمت
3-نام غذا         قیمت
4-نام غذا         قیمت
ودر صورت انتخاب غذای مورد نظر با شماره های رستوران تماس بگیرند.

2)سیستم نظر سنجی رستوران: صاحبان رستورتن به منظور افزایش رضایت مشتری و افزایش کیفیت رستوران خود می توانند از این سیستم استفاده کنند به این صورت که پس از صرف غذا توسط مشتری و قبل از خروج از رستوران شماره مشتری را دریافت کرده و در سیستم وارد کنید و سپس برای مشتری پیامکی مبنی بر سطح رضایت او از کیفیت غذا ، برخورد افراد رستوران با مشتری و همین طوز محیط داخلی رستوران ارسال کنید که این پیامک می تواند به صورت زیر باشد:
1-کیفیت غذا
2-سطح برخورد افراد رستوران با شما
3-محیط داخلی رستوران
که پس از انتخاب کد مورد نظر هر عنوان را به شماره اختصاصی رستوران ارسال می کنند که در پاسخ سیستم به صورت هوشمند متنی مشابه متن زیر را برای مشتری ارسال می کند:
1-خوب
2-متوسط
3-ضعیف
و پس از ارسال کد مورد نظر به همان شماره شما می توانید یک جامعه آماری از سطح رضایت مندی مشتریان نسبت به ارائه خدمات خود در پنل شخصی خود دریافت کنید که این قابلیت به افزایش کیفیت رستوران شما کمک خواهد کرد.

 

بالا^

  • مدارس

خدمات رسانه سوم به مدارس:

1) مدارس اعم از دبستان،راهنمایی و دبیرستان می توانند با استفاده از رسانه سوم پیامک های اطلاع رسانی خود را برای دانش آموزان و والدینشان ارسال کنند که این پیامک ها می توانند شامل مواردی مانند تبریک تولد ، اعلام برگزاری مجالس مختلف در داخل مدارس ، تبریک و تسلیت اعیاد مختلف ، اعلام زمان برگزاری جلسه اولیاء و مربیان ، اعلام زمان برگزاری اردو و... می باشد.

2)برگزاری نظر سنجی با استفاده از سیستم نظر سنجی رسانه سوم:شما میتوانید با استفاده از این سیستم تغیرات احتمالی و یا انجام شده در سطح مدرسه را به نظر سنجی بگذارید و با برگزاری این نظر سنجی نظرات دانش آموزان خود را در مورد این تغییرات جویا شوید همچنین سطح برگزاری امتحانات ، تدریس و...را نیز با برگزاری نظرسنجی مطلع شوید.

3)برگزاری مسابقه های پیامکی با سیستم مسابقه پیامکی رسانه سوم: شما میتوانید با این سیستم مسابقات گوناگونی با موضوعات مختلف با کمترین هزینه برگزار کنید که دانش آموزان از طریق ارسال پیامک جواب مسابقه را برای شما ارسال کنند.

4)سیستم منشی آنلاین رسانه سوم: توسط این سیستم شما میتوانید با تعریف کد هایی (2،1 و...) تعدادی از خدمات خود را که به دانش آموزان ارائه می دهید به صورت هوشمند در اختیار آنها قرار دهید به عنوان مثال شما میتوانید اعلام زمان امتحانات ، برنامه امتحانات و یا زمان دریافت نمرات و... را با تعیین کدهای دلخواه در هر ساعت از شبانه روز به صورت هوشمند توسط سیستم در اختیار دانش آموزان خود قرار دهید.

 

بالا^

  • مساجد

خدمات رسانه سوم به مساجد:

1) مساجد می توانند با استفاده از سیستم ارسال هوشمند رسانه سوم و با ارسال(قرآن-دعاهای روزانه-احادیث و...)اوقات مومنان را نورانی کنند این موضوعات از طریق کدهایی که پس از آپلود کردن موضوعات مورد نظر در سیستم ایجاد می کنید در اختیار مومنان از طریق ارسال پیامک قرار میگیرد که این ارسال می تواند به دو صورت شکل بگیرد که یکی ارسال هوشمند و دیگری استفاده از منشی آنلاین میباشد.

2)ارسال هوشمند:مساجد می توانند با ثبت شماره های نمازگزاران یا افراد مناطق اطراف خود در دفترچه تلفن پنل خود از طریق ارسال هوشمند اقدام به ارسال موضوعات مختلف معنوی و دینی کنند. به عنوان مثال پس از درج متن یا موضوع مورد نظر در سیستم با انتخاب تاریخ و زمان مشخص می کنید که در چه زمانی پیامک ها به افراد مورد نظر ارسال شوند که پس از ذخیره در سیستم پیامک ها در زمان مقرر ارسال می گردند.

3)منشی آنلاین: توسط این سیستم دیگر نیازی به ثبت شماره ها در سیستم ویا ثبت تاریخ و زمان ندارید وشما با درج یکبار موضوعات در سیستم و تعریف یک کد برای هر موضوع این امکان را به علاقمندان آن موضوعات می دهید که در هر ساعت از شبانه روز تنها با ارسال کد موضوع مورد نظر آن موضوع را به راحتی دریافت کنند. به عنوان مثال پس از ارسال یک پیامک بدون متن به شماره اختصاصی پنل مسجد مورد نظر سیستم به صورت هوشمند کد هر موضوع را به صورت زیر ارسال می کند:
1-قرآن
2-دعاهای روزانه
3- احادیث
4-و...
که پس از انتخاب موضوع مورد نظر و ارسال کد آن موضوع به همان شماره متن آن موضوع توسط سیستم و به صورت هوشمنددر پاسخ به کد ارسالی ارسال می شود.

4)برگزاری مسابقه پیامکی: مساجد می توانند مسابقات مورد نظرخود را اعم از علمی و مذهبی از طریق پیامه کوتاه برگزار کنند و علاقه مندان به پاسخ گویی پاسخ مورد نظر خود را به شماره اختصاصی پنل مسجد ارسال کنند و در پنل به راحتی می توان جواب درست را نتخاب و افرادی که پاسخ صحیح دادن را جوایزی اهدا کنند.

4)ارسال پیامک اطلاع رسانی: مساجد می توانند از طریق ارسال پیامک برای زمان برگزاری مراسمات ، ثبت نام کلاس های تابستانی و... افراد مورد نظر خود را آگاه کنند.

 

بالا^

  • مشاورین املاک

خدمات رسانه سوم به مشاوران املاک:

کارشناسان املاک می توانند کلیه فایل های خود را اعم از فروش ، خرید ، رهن و اجاره را در اختیار مشتریان خود از طریق پیام کوتاه قرار دهند بدین صورت می توانند توسط کد هایی که به سیستم این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنن که در هر ساعت از شبانه روز به راحتی بتوانند از آخرین و جدیدترین فایل های کارشناسان املاک اطلاع پیدا کنند و در صورت لزوم به آنها مراجعه کنند ویا با شماره های کارشناسان تماس بگیرند. به عنوان مثال پس از ارسال یک پیامک بدون متن از سوی مشتری به شماره اختصاصی پنل کارشناسان سیستم به صورت هوشمند و طی برنامه ریزی که توسط کارشناسان انجام شده است پیامکی را در جواب ارسال می کند که متن آن پیامک می تواند به صورت زیر باشد:
1-خرید
2-فروش
3-رهن
4-اجاره
که پس از انتخاب کد مورد نظر از سوی مشتری و ارسال مجدد آن به همان شماره اختصاصی فایل مورد نظر در پاسخ از سوی سیستم ارسال می شود.



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


دوست دارم

سلام



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


شاعرانه

الهی تو زندگیت فقط یه بار توی دو راهی بمونی اونم دوراهی بین الحرمین که ندونی پیش حسین زانو بزنی یا عباس...



:: موضوعات مرتبط: ، ،
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


بلـبل بــه نفــعِ خوبیـَت صـــدها قســـم می آورد

وقتی نباشی ... پستچی یک بسته غم می آورد

تصـــــویـری از آینــــده با طـــرحِ عَــــــدَم می آورد

عمری به رسمِ عاشقـی در گـل نظـــر کردم ولی

گل با تمــــامِ خوشگـلی پیــشِ تو کـــم مـی آورد

حتـــی رقـــابت بیــنِ تــو با گــل اگـــر برپـــا شود

بلـبل  بــه نفــعِ خوبیـَت صـــدها قســـم می آورد

من تـازگی فهـمیـــده ام بی مهـــــربانی هـایِ تو

حتــی درختِ ســرو هـم از غصـه خــــم می آورد

لــــرزیدنِ قلــــــبم بــرایِ فکـــــرِ تنهـــا رفـتنــــت

مــن را به یـــادِ فــاجعـــه در شهــر بـَم مـی اورد

من خواب دیدم نیستـی ، وَ غم به قصدِ مـرگِ من

یک قهــوه یِ قاجــــار با مخـلوطِ  سـَـــم می آورد

جادویِ من در شـاعـری تنهــا نوشتـن بود و بـس

حـس تو صـــــدهـا شعـــر بـر لـوح و قلم می آورد



:: برچسب‌ها: شعر, زیبا, عشق,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


بگذار زمین روی زمین بند نباشد

 

بگذار زمین روی زمین بند نباشد

حافظ پی اعطایسمرقند نباشد

بگذار كه ابلیس در این معركه یكبار

مطرود ز درگاه خداوندنباشد

بگذار گناه هوس آدم و حوا

بر گردن آن سیب كه چیدندنباشد

مجنون به بیابان زد و... لیلا ولی ای كاش

این قصه همان قصه كهگفتند نباشد

ای كاش عذاب نرسیدن به نگاهت

آن وعده ی نادیده كه دادندنباشد

یك بار تو در قصه ی پر پیچ و خم ما

آن كس كه مسافر شد و دل كندنباشد


آشوب همان حس غریبی ست كه دارم

وقتی كه به لب های تو لبخندنباشد

در تك تك رگ های تنم عشق تو جاریست

در تك تك رگ های تو هر چندنباشد

من می روم و هیچ مهم نیست كه یك عمر...

زنجیر نگاه تو كه پابندنباشد...

وقتی كه قرار است كنار تو نباشم

بگذار زمین روی زمین بندنباشد...


:: برچسب‌ها: شعر, غزل, عاشقانه, اس ام اس,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


گزنه

 

گزنه
نام علمی : Urtica Dioica

 

گزنه گیاهی است كه از دوران ماقبل تاریخ نیز وجود داشته و مردم آن زمان از آن برای تغذیه استفاده  میكردند و از خواص درمانی آن اطلاع داشته اند .
جالینوس حكیم كه در قرن دوم میلادی زندگی می كرده آنرا برای رفع سرماخوردگی و بیماری دستگاه تنفسی بكار می برده است .
گزنه گیاهی است علفی و چند ساله كه ساقه آن چهار گوش بوده و بطور قائم تا ارتفاع یك متر بالا     میرود. این گیاه در خرابه ها ،باغها و نقاط مرطوب كه چهارپایان از آن عبور می كنند بحالت خودرو میروید ریشه این گیاه خزنده بوده و در ناحیه ای كه سبز می شود كم كم تمام منطقه را فرا می گیرد .
ساقه این گیاه را پرزها و تارهای مخروطی شكل پوشانده كه در صورت لمس كردن ساقه بدست می چسبد و پوست را می گزد كه تولید خارش و سوزش می كند و شاید به همین دلیل آنرا گزنه نامیده اند .
تخم آن نرم ، ریز و تیره رنگ و مانند تخم كتان است قسمت مورد استفاده این گیاه برگهای تازه ، ریشه ٬ شیره و دانه آن است .
تركیبات شیمیایی:
گزنه دارای تانن ، لسیتین ،اسید فورمیك ، نیترات پتاسیم و كلسیم ، تركیبات آهن درد ، ویتامین C   و نوعی گلوكوزید است كه پوست را قرمز می كند از سرشاخه های این گیاه ماده قرمز رنگی بنام اورتی سین استخراج می شود .
خواص داروئی گیاه گزنه:
گزنه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است
1) گزنه مو را تقویت كرده و از ریزش موی سر جلوگیری می كند ، حتی در بعضی از موارد موی سر دوباره می روید . برای استفاده از این خاصیت 6 گرم سر شاخه ها و برگها و ریشه گزنه را بتنهایی و یا با 30 گرم چای كوهی در یك لیتر آبجوش ریخته و آنقدر بجوشانید تا حجم مایع به نصف برسد . شبها مقدری از این مایع را به سر بمالید و صبح بشوئید .
2)برای براق شدن و جلا دادن به موها بعد از شستشوی سر موها را با چای گزنه ماساژ دهید . بدین منظور یك قاشق چایخوری برگ گزنه خشك را در یك لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید بماند . ماساژ دادن با این چای ، شوره سر را برطرف می كند.
3)دستگاه هاضمه را تقویت می كند
4)ادرار را زیاد می كند
5)برای درمان بیماری قند مفید است بدین منظور یك فنجان چای گزنه را سه بار در روز میل كنید
6)ترشح شیر را در زنان شیرده زیاد می كند
7)اخلاط خونی را برطرف می كند
8)بیماریهای پوستی را برطرف می كند
9)برای باز كردن عادت ماهیانه از دانه گزنه استفاده كنید
10)در درمان كم خونی موثر است و تعداد گلبولهای قرمز را زیاد می كند
11)اگر در ادرار خون وجود داشته باشد گزنه آنرا برطرف می كند
12)گزنه عرق آور است
13)پاك كننده اخلاط سینه ، ریه و معده است
14)نیروی جنسی را تقویت می كند
15)گرفتگی های كبدی را رفع می كند
16)برای از بین بردن زگیل ، ضماد برگهای تازه آنرا روی زگیل بمالید .
17)برای پاك كردن مثانه ، رفع عفونت مثانه و دفع سنگ از مثانه برگ گزنه را همراه با ریشه شیرین بیان دم كنید و بشویید
18)برای التیام زخم ها و زخم های سرطانی از ضماد تخم گزنه مخلوط با عسل استفاده كنید
19)برای برطرف كردن كهیر از جوشانده گزنه بمقدار سه فنجان در روز بنوشید
20)درد نقرس را كاهش می دهد
21)برای برطرف كردن ناراحتی های زنانه قبل از عادت ماهیانه از چای گزنه استفاده كنید
22)ناراحتی های كلیه را برطرف می كند
23)ضماد آن درد عضلانی را برطرف می كند
24)كرم معده و روده را می كشد
25)درمان كننده بواسیر است
26)برای برطرف كردن درد رماتیسم ، برگهای تازه آنرا روی پوست بمالید .
طرز استفاده:
1- دم كردن گزنه : مقدار 40 گرم برگ گزنه را در یك لیتر آبجوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم كنید . مقدار مصرف آن سه فنجان در روز بعد از غذاست .
2- جوشانده گزنه : مقدر 30 گرم گزنه را در یك لیتر آب ریخته و بمدت 10 دقیقه آنرا بجوشانید . این جوشانده برای تصفیه خون مفید است . مقدار مصرف آن یك فنجان بین غذاها در روز است .
3-تنطور گزنه :یك قسمت برگ گزنه را با پنج قسمت الكل 50 درجه طبی مخلوط كرده  و در داخل شیشه در بسته بریزید و بمدت 15 روز هر روز آنرا تكان دهید بعد از اینمدت آنرا صاف كرده و در شیشه دربسته نگاهدری كنید . مقدر مصرف آن 15-10 قطره سه بار در روز می باشد .
مضرات :
گزنه اگر بیش از حد استفاده شود ممكن است برای روده ها و كلیه ها مضر باشد بنابراین بهتر است با صمغ عربی و كتیرا خورده شود
مقدر مصرف بیش از 10 گرم در روز ممكن است باعث بند آمدن ادرار شود . زنان باردار و كودكان باید از مصرف آن خورددی كنند .


:: برچسب‌ها: گیاه گزنه, گزنه, درمان بیماری قند, خواص داروئی گیاه گزنه,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


انحراف چشم (استرابیسم) چیست؟ علل و درمان

 منظور از استرابیسم چیست؟
استرابیسم نوعی مشكل چشمی است كه در آن چشم ها وضعیت ناهمگونی نسبت به یكدیگر داشته و نگاه آنها به جهات مختلف است. این ناهمگونی ممكن است واضح بوده و یا آنكه صرفاً بعضی اوقات وجود داشته باشد. در حالیكه یك چشم مستقیماً به سمت جلو نگاه می­كند چشم دیگر به سمت داخل، خارج، بالا و یا پایین چرخیده است. چشم چرخیده بعضی اوقات به وضعیت اصلی و مستقیم برگشته و بر عكس چشم مستقیم از موقعیت خود خارج می­شود.
استرابیسم در میان گروه سنی اطفال مشكل شایعی بوده و در حدود ۴% كودكان دیده می­شود ولی ممكن است زمان بروز آن در سنین بالاتر نیز باشد. شیوع آن در پسر و دختر به یك نسبت بوده و گاهی ابتلا فامیلی دارد. با اینحال، بعضی از مبتلایان سابقه چنین مشكلی را در فامیل خود ذكر نمی­كنند.

● بینایی و مغز
با یك دید دو چشمی طبیعی، هر دو چشم به یك نقطه نگاه می­كنند. بخش بینایی مغز، دو تصویر رسیده را به صورت یك تصویر سه بعدی تركیب می­كند.
وقتی به علت استرابیسم یكی از چشم ها از موقعیت خود خارج می­شود، دو تصویر متفاوت به مغز ارسال می­گرد. در یك كودك خردسال، مغز چنین یاد می­گیرد كه تصویر چشم منحرف شده را نادیده گرفته و تنها تصویر چشم مستقیم یا چشم با دید بهتر را بپذیرد. این امر سبب از بین رفتن درك عمق و دید دو چشمی می­شود. بالغین كه دچار استرابیسم می­شوند اغلب بدان علت كه مغز توانایی پذیرش یا دریافت تصویر هر دو چشم را پیدا كرده است، دو بینی پیدا می­كنند. در این حالت مغز قادر به حذف تصویر چشم منحرف نخواهد بود. ولی متاسفانه در كودكان این اتفاق یعنی حذف تصویر چشم منحرف بسرعت رخ می­دهد.

● آمبلیوپی
قرارگیری طبیعی چشم ها در طی دوره كودكی امكان تكامل دید مناسب این سنین را فراهم می­سازد. قرارگیری غیر طبیعی مانند آنچه در استرابیسم دیده می­شود، سبب كاهش دید یا آمبلیوپی خواهد شد. مغز تصویر چشم بهتر را تشخیص داده و تصویر چشم ضعیف تر یا آمبلیوپیك را حذف می­كند. این موضوع تقریباً در نیمی از كودكان مبتلا به استرابیسم اتفاق می­افتد.
آمبلیوپی را می­توان با بستن چشم بهتر و تقویت و بهبود بینایی چشم ضعیف تر، درمان نمود. اگر آمبلیوپی در همان سالهای نخست زندگی تشخیص داده شود، درمان آن اغلب موفقیت آمیز خواهد بود ولی درصورتیكه درمان آن به تاخیر افتد، آمبلیوپی یا آفت دید وضعیتی دائمی پیدا خواهد كرد. قاعدتاً هر قدر آمبلیوپی زودتر درمان شود، دید بهتری تامین خواهد گردید.

● علل و علائم استرابیسم
به دیواره خارجی هر چشمی، شش عضله چسبیده است كه مسئولیت كنترل حركات چشم را بعهده دارند. در هر چشم، دو عضله چشم را به سمت راست یا چپ می­برند. چهار عضله دیگر مسئولیت حركت چشم به سمت بالا و پایین و یا كنترل حركات مورب چشم را بعهده دارند. برای تمركز هر دو چشم بروی یك نشانه مشخص، لازم است تمامی عضلات چشم با یكدیگر و با عضلات همكار چشم مقابل هماهنگ باشند. هر علتی كه در این هماهنگی اختلال ایجاد كند می تواند منجر به استرابیسم شود.
نقش كنترلی مغز نیر بر عضلات چشم از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین كودكان مبتلا به ابتلائات مغزی از قبیل فلج مغزی، عقب افتادگی مغزی، هیدروسفالی و تومورهای مغزی اغلب دچار استرابیسم می­شوند. هر عاملی كه منجر به كاهش بینایی شود مانند عیب انكساری، آب مروارید، صدمات چشمی و ...می­تواند عاملی برای استرابیسم باشد.
اصلی ترین علامت استرابیسم، در واقع چشمی است كه در جای خود قرار ندارد. گاهی طفل در نور آفتاب یك چشم خود را می بندد و گاه با كج كردن سر خود به یك موقعیت بخصوص تلاش می كند كه از هر دو چشم خود استفاده كند و گاه بصورت خستگی شدید چشم و سردرد در حین فعالیت چشمی و گاهی علایم فقدان یك دید عمق مناسب نیز دیده می شود. بالغینی كه دچار استرابیسم می شوند نیز اغلب از دوبینی شكایت می كنند.

● تشخیص
لازم است هر كودكی در طی دوره شیرخواری یا سنین قبل از مدرسه توسط پزشك خانواده، متخصص اطفال یا چشم پزشك معاینه و مشكلات احتمالی او تشخیص داده شود. این موضوع بویژه در مواردیكه عضو دیگری از خانواده مبتلا به استرابیسم یا آمبلیوپی است اهمیت بیشتری پیدا می كند. در شیرخواران اغلب درك اختلاف بین انحراف ظاهری دو چشم از استرابیسم واقعی مشكل است. در كودكان كم سن و سال بینی پهن و عریض و چین پوستی قسمت داخلی پلك سبب می شود كه در نگاه به چپ و راست چشم ها مخفی شده و بدین ترتیب منحرف بنظر برسند. این ظاهر استرابیسمی بتدریج و با رشد كودك بهبود می یابد و حال آنكه استرابیسم واقعی ارتباطی با رشد كودك ندارد و در این میان چشم پزشك بخوبی قادر به تمایز بین استرابیسم واقعی و كاذب است.● درمان
اهداف درمان استرابیسم، حفظ دید، مستقیم كردن چشم ها و بازگرداندن دید دو چشمی است. بسته به علت استرابیسم، درمان ممكن است بصورت تجویز عینك، برداشتن كاتاراكت یا اصلاح سایر علل زمینه ای ایجاد انحراف و یا تغییر دادن موقعیت عضلات نامتعادل چشم باشد. بعد از انجام یك معاینه كامل چشمی شامل مطالعه دقیق قسمت های داخلی، چشم پزشك درمان مناسب اپتیكی، طبی یا جراحی را انتخاب خواهد نمود. اغلب بستن چشم بهتر جهت تقویت بینایی چشم آمبلیوپیك نیز ضروری خواهد بود.

● ایزوتروپی (انحراف چشم به داخل)
ایزوتروپی در واقع انحراف چشم ها به سمت داخل بوده و شایعترین نوع استرابیسم شیرخواران است. كودكان خردسال مبتلا به ایزوتروپی هیچگاه از هر دو چشم خود بطور همزمان استفاده نمی كنند.
در اكثر موارد برای تراز كردن چشم ها، تامین دید دو چشمی و اجتناب از افت دید دائمی، جراحی زودهنگام ضروری خواهد بود. جراحی در هر سنی ممكن است سبب بهبود دید جانبی شود.
در جریان جراحی، میزان نیروی عضلات در یك یا دو چشم تنظیم می­شود. مثلاً در جراحی ایزوتروپی، ممكن است عضله داخلی محكم تر را از چشم جدا نموده و مقداری عقب تر مجدداً به چشم وصل نمایند. این كار اثر كِشنده عضله را تضعیف نموده و امكان چرخش چشم به سمت خارج را فراهم می­سازد. بعضی اوقات نیز می­توان برای تسهیل حركت چشم به سمت خارج، عضله خارجی را كوتاهتر نموده و بدین ترتیب نیروی كِشنده آن را افزایش داد.

● ایزوتروپی تطابقی
ایزوتروپی تطابقی شكل شایع ایزوتروپی است كه بیشتر در كودكان دور بین سنین ۲ سال یا بالاتر اتفاق می­افتد. كودك در سنین پایین، قادر است برای جبران دوربینی خود، تلاش تطابقی خود را افزایش دهد ولی اینكار مشخصاً سبب انحراف چشم ها به سمت داخل می­شود. برای جبران ایزوتروپی تطابقی، به كودك عینك داده می­شود.
عینك تلاش تطابقی مزبور را كاهش داده و می تواند چشم ها را به وسط ­آورد. در برخی موارد استفاده از نوع بخصوصی از عینك های دو كانونی ضروری است (كه در شكل روبرو نشان داده شده است). و گاهی می توان از قطره ها یا پمادهای چشمی، و لنزهای مخصوصی بنام منشور (Prism) استفاده نمود. گاهی اوقات ورزشهای چشمی نیز به اصلاح این حالت در كودكان بزرگتر كمك می­كند.

● اگزوتروپی( انحراف چشم به خارج)
اگزوتروپی، یا انحراف چشم به سمت خارج، دیگر نوع شایع استرابیسم است. این حالت بیشتر زمانی اتفاق می­افتد كه كودك روی شی ای در دور دست تمركز می­كند. اگزوتروپی اغلب متناوب (Intermittent) بوده و مخصوصاً بعد از چرت زدون، بیماری و یا خستگی كودك بروز می­كند. والدین اظهار می­دارند كه كودك در مقابل نور آفتاب یك پلك خود را جمع می­كند. گر چه عینك، ورزش چشمی یا منشور در این حالت نیز به كنترل چرخش چشم به سمت خارج كمك می­كند ولی در اكثر موارد لازم است نوعی عمل جراحی صورت گیرد.

● جراحی استرابیسم
هیچ گاه و در جریان هیچ نوع عمل جراحی، كره چشم از محل خود خارج نمی­شود. جراحی استرابیسم در واقع ایجاد برشی كوچك در بافت پوشاننده چشم است كه به چشم پزشك امكان می­دهد تا به عضلات زیرین این بافت دسترسی پیدا كند. اینكه كدام عضلات تحت عمل جراحی قرار گیرند بستگی به جهت چرخش چشم دارد. گاهی اوقات لازم است هر دو چشم تحت عمل جراحی قرار گیرد.
جهت عمل جراحی استرابیسم در اطفال، بیهوشی ضرورت دارد ولی جراحی بزرگسالان با بی حسی موضعی نیز امكان پذیر است.
بهبودی سریع است. فرد اغلب ظرف چند روز به فعالیتهای طبیعی­ اش بر می گردد. بعد از جراحی، گاهی استفاده از عینك یا منشور نیز ضرورت پیدا می­كند. گاهی اوقات ممكن است اصلاح انجام شده بیشتر یا كمتر از مقدار موردنظر باشد كه در آن صورت انجام عملی دیگر ضرورت خواهد یافت.
توصیه می­شود جراحی اصلاحی استرابیسم هر چه سریعتر صورت گیرد زیرا شیرخوار به محض اینكه چشم هایش مستقیم شد امكان دید طبیعی و دید دو چشمی را پیدا خواهد كرد. از طرف دیگر لوچی چشم می­تواند بر اعتماد به نفس كودك نیز نقشی منفی داشته باشد.
همانند هر عمل جراحی، جراحی بر روی عضلات چشم نیز با خطراتی همراه است. این خطرات شامل عفونت، خونریزی و دیگر عوارض نادری است كه می­تواند به از دست دادن دید بیانجامد. با اینحال، جراحی استرابیسم معمولاً درمانی بی ­خطر و موثر است و در عین حال هیچگاه جای عینك و یا آمبلیوپ درمانی را نمی­گیرد.

●خلاصه
رشد كودك به خودی خود استرابیسم را درمان نمی­كند.
موثرترین زمان درمان استرابیسم، زمانی است كه كودك در سنین پایینی به سر می­برد.
مستقیم نمودن چشم­ها در هر سنی امكان پذیر است و در این جریان حداقل دید جانبی بهبود خواهد یافت.
درمان استرابیسم ممكن است بدون جراحی و با استفاده از قطره­های چشمی، تمرینات چشمی و یا عینك انجام گیرد.
در صورتیكه درمان جراحی لازم باشد، هرقدر در سنین پایین تری انجام شود شانس تامین دید دو چشمی بیشتر خواهد بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اصلاح دید نور



:: برچسب‌ها: مقالات پزشکی, کودک, رشد,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


بیمارهای چشمی ناشی از کار با رایانه

به نظر می رسد با فراگیرتر شدن به كارگیری كامپیوتر در محل های كار و حتی در خانه ها تعداد كسانی كه از بیماری چشمی كار با رایانه (CVS) رنج می برند رو به افزایش باشد. CVS مجموعه ای از علایم چشمی و بینایی است كه بر اثر كار با كامپیوتر ایجاد می شود تقریبا ۳/۴ كسانی كه زیاد با رایانه كار می كنند گرفتار این علایم هستند.

● علایم CVS
مهم ترین علایم CVS خستگی چشم، خشكی چشم، سوزش، اشك ریزش و تاری دید و همچنین ممكن است سبب درد در گردن و شانه ها نیز بشود.
چشم انسان حروف چاپی را بهتر از حروف نمایش داده شده بر روی مانیتور می بیند. علت این امر این است كه حروف چاپی كنتراست بیشتری با صفحه سفید زمینه داشته و لبه های آنها واضح تر است حال آن كه در مورد صفحه مانیتور چنین نیست و لبه ها به وضوح حروف چاپی نیستند بلكه حروف از یك مركز با كنتراست بالا شروع شده و به تدریج كم رنگ تر می شوند و پس از تبدیل به خاكستری كم رنگ ناپدید می گردند.
بنابراین لبه های حروف بر روی صفحه مانیتور وضوح حروف چاپی را ندارد. یكی از مهم ترین دلایل خشكی و سوزش



:: برچسب‌ها: چشم, رایانه, کامپیوتر, مانیتور, پیری, پیرچشمی,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


برخورد آمبولانس با مسئولين در مانور هلال احمر

حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه اواسط برگزاری مانور ویژه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان پاکدشت در پارک دانشجو، مقابل شهرداری پاکدشت، راننده آمبولانس هلال احمر که در حال اجرای مانور و حرکت تیک آف بود، کنترل اتومبیل را از دست داد. 
 

در سانحه به وجود آمده، بر اثر برخورد آمبولانس با جمعی از مسئولان، مقبلی فرماندار، مدنی رئیس شبکه بهداشت و درمان، نوری رئیس جمعیت هلال احمر، سلیمانی شهردار پاکدشت، خانی شهردار شریف آباد، کریمی معاونت خدمات شهری شهرداری پاکدشت و جهرانی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری پاکدشت به شدت مصدوم شدند.
 

تعداد مصدومان این حادثه هفت نفر بود که فرماندار و دو مصدوم دیگر همچنان در بیمارستان نیروی هوایی تهران بستری بوده و تحت مراقبت های پزشکی هستند و چهار مصدوم دیگر، عصر همان روز مرخص شدند.
 

به گزارش مهر بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: فرماندار شهرستان که دچار آسیب دیدگی از ناحیه ستون فقرات، سر و گردن شده بود، تحت مراقبتهای پزشکان بود که احتمال جابجایی مهره های کمر و آسیب نخاع رفت، ولی در مراحل مختلف درمانی مشخص شد که از این بابت، خطری وی را تهدید نمی کند.
 

وی در خصوص رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز اظهار داشت: دکتر مدنی که دچار ضربه شدید از ناحیه سر شده و هوشیاری کمی داشت، تا حد زیادی بهبود یافته و قادر به تکلم نیز شده است.
 

این مسئول، اوضاع جسمی معاون فرهنگی شهرداری پاکدشت را نیز خوب توصیف کرد و افزود: خطر خونریزی داخلی وی کاهش یافته و تحت نظر پزشکان در حال درمان است.

توصیه : در برگزاری مانورها از افراد آموزش دیده استفاده نمایید و قبل از برگزاری حتماً به صورت آزمایشی، تمرین نمایید


:: برچسب‌ها: خبرآنلاين,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


شعرمحلي نود‍ژي ومنوجاني

شوون تاروم سحر بو ونيهتي/ كونزيل توقفس بو ونيهتي

هنوهم جمعه وچشم انتظارم/سحر تا شو گريوادوم نيهتي

 

شاعر:قاسم چترروز(معراج)



:: برچسب‌ها: شعر, شعرمحلي, شعرخوب, منوجان, درنگا,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


عکس هایی بسیار دلخراش از تصادفات جاده ای
 داداش مرگ من يواش
عکس هایی بسیار دلخراش از تصادفات جاده ای

Ferrari 360 Modena
راننده این فراری 360 Modena در تلاش بوده با سرعت 209 کیلومتر در ساعت در جاده های کشور فرانسه جلوی نامزدش خودنمایی کنه که پس ار برخورد باخطوط برق و پایین آوردن کابل به دو قسمت تقسیم شده. خوشبختانه هر دو سرنشین در این تصادف جون سالم به در بردن!

 

ادامه مطلب روببنيد؟؟


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


غم نامه ی پاییز

 

وقتی که پاییز می شه ،

 ماآدمها خوشمون میاد که پا رو برگها

 بزاریم و صدای خش خش اونا رو

بشنویم و لذت ببریم.
 
برگ یه روز تمام زندگی درخت بوده !

 همه عشقش و همه امیدش!

درخت همه شیره جونش رو به برگ می داد

 تا سبز بمونه و ازش جدا نشه !

آب و باد و خاک و همه و همه

 به درخت کمک میکردند و برگ

زندگی شاهانه ای داشت.
 
خستگی تو کارش نبود !

 چون هر وقت که دلش میگرفت

 دستش رو دراز می کرد

و خدا رو تو آسمون لمس میکرد !

یا هر وقت که خسته تر میشد ،

 با غرور از اون بالا به آدمها نگاه می کرد

و به نظرش آدمها چقدر پست و کوچک بودن .
 
همه چیز قشنگ بود تا اینکه پاییز رسید.
 
درخت از برگ خسته شد و دیگه

 سبزی برگ براش جذاب و زیبا نبود!

برگ پیر شده بود و درخت دیگه نمیتونست

 سنگینیش رو تحمل کنه !

این شد که دیگه شیره جونش

 اون قوت همیشگی رو نداشت !

 چون دیگه با عشق به برگ داده نمیشد!


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


آتشفشان

آتشفشان


آتشفشان یک ساختمان زمین شناسی است که به وسیله آن مواد آتشفشانی (به صورت مذاب ، گاز ، قطعات جامد یاهر 3)از درون زمین به سطح آن راه می یابند. انباشتگی این مواد در محل خروج، برجستگی هایی به نام کوه آتشفشان ایجاد می نماید.
آتشفشان یکی از پدیده های طبیعی و دائمی زمین شناسی است که در طول تاریخ زمین شناسی نسبتا بدون تغییر باقی مانده و در ایجاد، تحول و تکامل پوسته و گوشته زمین نقش اساسی داشته و دارد.
تولید مواد آتش فشانی و پدیده های مؤثر در ایجاد آتشفشان از دوره پرکامبرین تا عهد حاضر تغییر چندانی نداشته است و آنچه در این راستا تغییر کرده است، نوع دانسته ها، چگونگی اندیشیدن و نحوه بهره گیری از آنهاست.آتشفشانها پدیده های جهانی هستند و در سایر کرات منظومه شمسی به ویژه سیارات مشابه زمین یک پدیده عادی محسوب می شود و آتشفشان بی شک در کیهان نیز رخ می دهد.
همچنین پوشش سطحی ماه اغلب با سنگ های آتشفشانی پوشیده شده است و بارزترین ارتفاعات مریخ توسط آتش فشانها ساخته شده است.

فوران های فومرولی در برخی کرات مانند قمر آیو در سیاره مشتری یک پدیده عادی می باشد. زبانه های آتش و لکه های خورشیدی را جدا از ماهیتشان، می توان نوعی فوران آتش فشانی در خورشید تلقی نمود.
علم آتشفشان شناسی به مباحث نحوه تشکیل و تحول ماگما، چگونگی جابجایی و حرکت انواع مواد،
گدازه ها و ماگماها و نیز تحولات آنها در اتاقک های ماگمایی، چگونگی فعالیت آتش فشان ها و گسترش مواد آتشفشانی در سطح زمین، چگونگی تحول مواد آتشفشانی و ... اشاره می کند. علم آتشفشان شناسی از برخی علوم زمین چون پترولوژی ، تکتونیک جهانی، ژئوشیمی، چینه شناسی ، رسوب شناسی ، ژئوفیزیک ، کیهان شناسی و برخی دیگر از علوم تجربی مانند شیمی، فیزیک ، آمار و ریاضی کمک می گیرند. 



:: برچسب‌ها: آتشفشان, امدادگران هلال احمر, فوران آتش فشان, انواع آتش فشان, زمین شناسی, قاسم چترروز,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


آسم را بهتر بشناسیم

مطمئنا شما هم بارها با كسانی روبه‌رو شده‌اید كه در مواقع خاص دچار تنگی نفس می‌شوند. شاید بارها از خود پرسیده‌اید چطور این بیماری را می‌توان درمان یا از آن پیشگیری كرد.

 

این بیماری بسیار شایع است و در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود. عوامل مختلفی در ایجاد و پایداری بیماری آسم نقش دارند. 

 

هر چند وراثت یكی از جنبه‌های مهم آسم است، ولی

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات پزشکی، ،
:: برچسب‌ها: آسم, بیماری ها, هلال احمر, امداد,
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


طراحی اردوگاه

طراحی اردوگاه به درخواست اکانت ناشناس

هدف از احداث اردوگاه واسکان موقت

ایجاد فضایی امن مناسب جهت اسکان اضطراری و موقت بازماندگان یک حادثه

انواع اردوگاه از نظر طراحی

۱ - ستونی           ۲ - بلوکی

انواع اردوگاه از نظر جمعیت ساکن

۱ -کوچک     ۲ - متوسط     ۳ - بزرگ

انواع اردوگاه از نظر مدت زمان استفاده

۱ - کوتاه مدت          ۲ - بلند مدت

تعدادنفرات نفرات در هر اردوگاه بزرگ حداکثر ۱۰۰۰ نفر به دلیل کنترل و توانایی تامین و تقسیم اقلام

هرگز نباید دو اردوگاه در کنار یکدیگر ساخته شود به دلیل انکه درصورت ایجاد هرگونه اقتشاش یا بیماری در یک اردوگاه سریعا به اردوگاه کناری منتقل می شود

زمین مناسب جهت احداث اردوگاه

۱ - مسطح و دارای شیب ۳ درجه جهت راکد نماندن آبها

۲ - نزدیک به محل باشد چون اکثر بازماندگان تمایل به ترک محل سکونت خود ندارند

۳ - نزدیک به راههای اصلی جهت رساندن امکانات

۴ - دور از رودخانه ها و آبهای راکد به دلیل طغیان رودخانه و وجود پشه ها

۵ - در دامنه و شیب کوهها نباشد

۶ - زمین آن سنگلاخ نباشد

۷ - زمین اردوگاه سفت و به شکلی باشد که اب را به داخل خود جذب کند

۸ - دور از مکانهای دفن زباله و فاضلاب باشد

۹ - دور از مکانهای صنعتی باشد

۱۰ - در مکان بادگیر نباشد ( مکانهایی که باد شدید می وزذ)

اردوگاه ستونی چیست

هرگاه به دلیلی نتوانیم زمینی مناسب جهت اردوگاه بلوکی پیدا کنیم و یا مدت زمان استفاده آن کم باشد و یا بخواهیم اردوگاه در محل حادثه با شد از ای نوع طراحی استفاده می کنیم این اردوگاه به شکلی است که در دو طرف یک راه اصلی اقدام به ایجاد اردوگاه نموده و چادر ها را در دوطرف و پشت سرهم احداث می کنیم این اردوگاه برخلاف سادگی ایجا مشکلاتی چون عدم نظارت کافی و کنترل را دارد

اردوگاه بلوکی چیست

اردوگاه بلوکی برخلاف اردوگاه ستونی از یک زمین مناسب برخورداراست که کلیه شرایط ذکر شده انتخاب زمین اردوگاه را دارد و  دارای خیابان اصلی و فرعیست

خیابان اصلی بین بلوکها و خیابان فرعی بین چادر ها در هربلوک است

عرض خیابان یا راه اصلی بین ۸ تا ۱۰ متر است

کلیه امکانات شامل انتظامات - قرنتینه - درمانگاه - اتاق ملاقات - انبار - محل اسکان امدادگران- پارکینگ خودروها باید در قسمت ورودیه اردوگاه باشد

ورود هر فرد جدید به اردوگاه باید پس از کنترل و قرنتینه امکان پذیر است به دلیل کنتر بیماری ها

در هر بلوک علاوه بر وجود سطل زباله در هر چادر باید یک سطل بزرک به ظرفیت ۲۰۰ لیتر باشد

مکان دفن زباله باید خارج اردوگاه  و سوزانده شود - درجهت باد نباشد که به دلیل وجود پشه ها و بو

در هر بلوک باید علاوه بر سکوی اب اشامیدنی مکانی برای شستشوی ظروف باشد


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


ظهور
1171سالست كه مردى منتظر313مرد است مانده ام مردشدن چقدر زمان ميبرد.ميلاد آقا امام زمان(عج)مبارک
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


قارچهاي پوستي

اين نوع بيماريهاي پوستي نقاط مختلفي مثل پوست، مو و ناخن را در گير مي كند، از علائم بيماري ايجاد لكه هاي قرمز، خارش، پوسته پوسته شدن آن و همچنين گاهي اوقات حالت رطوبت و له شدگي مي باشد.(مخصوصاً قارچ پا) اين بيماري بر اساس مناطق درگير تقسيم بندي مي شود.

  

الف: قارچ سر (كچلي)

بيماري مسري بوده و ساقه مو را درگير مي كند و در كودكان شايع مي باشد.

 

علائم:

ديده شدن لكه هاي قرمز و پوسته ريزي در ناحيه مبتلا.

 

درمان:

 حتماً بايستي به پزشك مراجعه شود و شخص اگر به موقع درمان شود مجدداً مو در مي آورد.

 

ب: قارچ پا

اين حالت در كساني كه پاهايشان بيشتر در محيط مرطوب قرار مي گيرد ايجاد مي شود و بيشتر انگشت شصت و دوم را درگير مي كند، خارش ازعلائم مهم آن است. اين بيماري بيشتر در مورد ورزشكاران و سربازان كه به مدت طولاني پاهاي آنها در محيط مرطوب قرار دارد اتفاق مي افتد.

 

ج: قارچ ناخن

در اين حالت ناخنها كدر مي شود و بد شكل و ضخيم شده و به سادگي مي شكند. طول مدت درمان بسيار طولاني است و حتي ممكن است تا يك سال به طول انجامد.

 

نكته مهم در درمان قارچهاي پوستي:

از خود درماني در بيماريهاي پوستي جداً خودداري كنيد. چون علائم ظاهري آن تغيير كرده و منجر به عدم تشخيص قطعي شده و در درمان واقعي مشكل به وجود مي آيد. همچنين در پوست ملتهب خون رساني بيشتر صورت مي گيرد و اجزاي سيستم ايمني در آن ناحيه بيشتر وجود دارد، بنابراين مصرف ماده خارجي باعث به وجود آمدن حساسيت به دارو مي شود.


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


تسكين سر درد در 7 حركت

اكثر ما پس از يك روز كاري پرمشغله دچار سردرد، خستگي و بي‌حوصلگي مي‌شويم بدون آن‌كه بدانيم تنها با يك ماساژ ساده مي‌توانيم بر همه اين عارضه‌ها غلبه كنيم.




سردرد تنها عارضه‌اي‌ نيست كه پس از خستگي و استرس كار روزانه در انتهاي روز به سراغ افراد مختلف مي‌آيد. علاوه بر سردرد، بي‌حوصلگي، انقباض و اسپاسم‌هاي عضلاني به‌ويژه در ناحيه گردن و احساس كوفتگي نيز از ديگر عوارض فعاليت و كار روزانه در ساعت‌هاي زياد و بدون وقفه است. خوشبختانه براي برطرف شدن اين عارضه و تسكين سردرد و از بين رفتن اسپاسم‌هاي عضلاني راه حل ساده‌اي وجود دارد كه اجراي آن در منزل مي‌تواند خستگي و سردرد ناشي از يك روز كاري پر‌مشغله را از شما دور كند. تنها كافي است اين ماساژ را ياد بگيريد و مرحله به‌مرحله روي سر، گردن و شانه اعضاي خانواده اجرا كنيد.




ساكت‌ترين اتاق را انتخاب كنيد


براي شروع ماساژ بهتر است خلوت‌ترين و ساكت‌ترين اتاق خانه را انتخاب كنيد. انتخاب مكاني مناسب و آرام يكي از فاكتورهاي اساسي براي ارائه ماساژي موثر و پرفايده است. هر چه محيط آرام‌تر و هواي پاكيزه و اكسيژن داشته باشد مي‌تواند كمك بيشتري به تخليه استرس، فشارها و تنش‌هاي عصبي فرد كند. در صورتي كه فضاي ماساژ و شيوه ارائه ماساژ صحيح و مناسب باشد فرد، علاوه بر آن‌كه با تسكين سردرد و كاهش دردهاي ناشي از اسپاسم عضلاني در ناحيه گردن روبه‌رو مي‌شود بلكه احساس بهتري در دم و بازدم و دريافت اكسيژن محيط خواهد داشت. براي اين كار نياز به محيطي آرام، يك صندلي راحت و موسيقي آرام براي آرامش بيشتر فرد داريد.






عضلات شانه را ريلكس كنيد


براي شروع ماساژ از فرد بخواهيد كه روي صندلي بنشيند. براي او توضيح دهيد كه درصورتي كه ميزان فشار انگشتان شما به روي بدنش موجب بروز درد در آن ناحيه مي‌شود، شما را فورا با خبر كند. در اين شرايط او آماده است تا ماساژ را دريافت كند بنابراين براي شروع از عضلات شانه او شروع كنيد. براي اين كار كافي است سرانگشتان هر 2 دست را روي شانه فرد قرار داده و با كمك هر 2 انگشت شست فشارهايي را از پايين به سمت بالا در 2 سوي شانه تكرار كنيد. حركت انگشتان شست بايد از پايين به سمت گردن باشد. در اين مرحله بايد تمامي عضلات شانه را تا زير خط يقه لباس به‌خوبي و با همين شيوه ماساژ دهيد.






انقباض عضلات شانه را برطرف كنيد


در اين مرحله نيز همانند مرحله قبل با كمك هر 2 دست و اين‌بار با حركت‌هاي گرد و دوراني 2 انگشت شست به تخليه استرس و تنش‌ها كه منجر به بروز انقباض‌هاي عضلاني در ناحيه كتف و شانه مي‌شوند، كمك كنيد. اين ماساژ‌ها نيز عضلات ناحيه شانه و كتف را تا زير خط يقه لباس در بر مي‌گيرند. به اين ترتيب با اجراي اين 2 مرحله از ماساژ، عضلات ناحيه شانه فرد خون‌رساني بهتري را در اين ناحيه احساس مي‌كنند و با تخليه تنش‌ها و انقباض‌ها به مرور آرام و ريلكس مي‌شوند.






تسكين درد گردن با ماساژ




براي تسكين درد گردن كه ناشي از اسپاسم‌هاي عضلاني در اين ناحيه است كافي است از 2 انگشت شست براي ارائه اين ماساژ استفاده كنيد. در اين حالت گردن فرد را ميان هر 2 دست گرفته و 4 انگشت هر 2 دست را روي گردن او قرار دهيد. سپس با كمك 2 انگشت شست به ماساژ آرام عضلات گردن بپردازيد. بهتر است اين ماساژ به‌صورت دوراني و آرام باشد. اين ماساژ را بايد دقيقا روي عضلاتي كه بين خط يقه و خط رويش موي فرد قرار دارند، اجرا كنيد. مراقب باشيد فشاري كه به عضلات ناحيه گردن بيمار وارد مي‌كنيد در حدي باشد كه او احساس ناراحتي و درد نكند.









خستگي را از شانه‌ها دور كنيد


در اين مرحله كافي است ساعد خود را روي شانه فرد قرار دهيد به‌گونه‌اي كه كف دست‌هاي شما به سمت زمين باشد.

در اين مرحله آرام ساعد را به‌سمت بيرون بچرخانيد به‌گونه‌اي كه بتوانيد كف دست‌ها را ببينيد. اين مرحله را چند بار روي شانه‌هاي فرد تكرار كنيد. سعي كنيد از عضلات نزديك گردن شروع كرده و اين حركت را به سمت عضلات خارجي شانه هدايت كنيد تا تمام خستگي‌ها و تنش‌ها را از عضلات شانه به‌طور كامل خارج كنيد.






اين ناحيه را 3 بار ماساژ دهيد


در اين مرحله لازم است با كمك دست راست خود پيشاني فرد را نگه داريد و دست ديگرتان را پشت گردنش قرار دهيد به‌گونه‌اي كه انگشتان دست شما گردن را در بر بگيرند. در اين حالت با حركت آرام دست خود را از سمت پايين به سمت بالا هدايت كنيد و سعي كنيد خيلي آرام فشار خفيفي را بر عضلات اين ناحيه وارد كنيد و آرام‌آرام به ماساژ اين ناحيه بپردازيد. اين كار كمك مي‌كند تا جريان خون در اين ناحيه تقويت شده و انقباض عضلات در ناحيه گردن نيز به حداقل ميزان خود برسد.






تقويت گردش خون در سر


براي تقويت جريان گردش خون در ناحيه سر و از بين بردن دردهاي ناشي از خستگي و انقباض عضلات ناحيه سر و گردن كافي است از انگشتان هر 2 دست كمك بگيريد و با كمك آن‌ها درست مثل حالتي كه موهاي خود را در حمام شامپو مي‌كنيد به ماساژ سر و موها بپردازيد. در اين حالت بايد دقت كنيد كه از بند دوم انگشتان دست كمك بگيريد تا ماساژ نرم و لطيفي را به عضلات و پوست سر ارائه كنيد. اين كار موجب تخليه تمام انرژي‌هاي منفي و تنش‌هاي يك روز كاري شده و آرامش ويژه‌اي را به فرد هديه مي‌كند. 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


بافلفل سیاه به جنگ چربی بروید

فلفل سیاه به دلیل داشتن ماده "پپرین" که موجب طعم تند فلفل می‌شود، تشکیل سلول‌های جدید چربی را متوقف می‌کند و خاصیت ضد چربی دارد.

 

به نقل از ایسنا، تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که فلفل سیاه علاوه برداشتن مزیت‌های بسیار بر سلامتی، میزان چربی جریان خون را کاهش می‌دهد.

 

اکنون محققان طی تحقیقات آزمایشگاهی و مدل‌های کامپیوتری دریافتند که «پپرین» در فعالیت ژنی که مسؤول کنترل تشکیل سلول‌های جدید چربی است، دخالت می‌کند.

 

«پپرین» همچنین ممکن است فعالیت‌های زنجیره‌ای متابولیکی که در حفظ کنترل چربی نقش دارد را هدف قرار دهد.

 

پژوهشگران معتقدند که این یافته باعث استفاده وسیع از عصاره پپرین یا فلفل سیاه در جنگ با چربی و سایر بیماری‌های مربوطه خواهد شد.

 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


سخن روز
صدور هیچ گذرنامه و ویزایی لازم نیست وقتی به خدا پناهنده می شوید سازمان امدادونجات هلال احمر
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


علائم گرمازدگی و درمان آن

علائم گرمازدگی چیست؟

در مطلب قبل در مورد عواملی که باعث گرمازدگی می شوند و افرادی که بیشتز از سایر افراد در معرض خطر گرمازدگی هستند ، صحبت کردیم.

این علائم شامل : پوست خشک و داغ – عدم تعریق – پوست ابتدا قرمز شده و سپس رنگ پریده یا کبود می شود – تنفس کوتاه و سریع – نبض سریع و ضعیف – افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه – سردرد – گرفتگی عضلات – گشادی مردمک چشم – علائم روحی و روانی آن شامل : زدن سخنان بی ربط ، گیجی ، رفتار پرخاشگر، آشفتگی و هیجان، توهم– بی حالی ، رخوت و بی حسی ( واکنش های بدن بیش از حد آرام و آهسته می شود ) و تشنج است.

علائمی که نشان می دهد در معرض گرمازدگی هستید، شامل :

ضعف و خستگی – کشیدگی و درد عضلات – استفراغ و تهوع – پوست رنگ پریده و چسبناک– دمای طبیعی بدن – گرفتگی عضلات – سرگیجه – ضعف و غش – ادرار زرد تیره یا نارنجی – سردرد و اسهال است.

تشخیص گرمازدگی

پزشک علائم شما را بررسی کرده و میزان فشارخون و دمای بدن شما را اندازه می گیرد.

دماسنج مقعدی بیشتر از دماسنج دهانی در این موارد کاربرد دارد. در این حالت پزشک نمونه ادرار و خون شما را با تجویز آزمایش های مربوطه بررسی می کند.

درمان گرمازدگی

درمان عوارض مرتبط با گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد.

درمان فوری گرمازدگی

گرمازدگی یک فوریت پزشکی است. اگر دیدید کسی دچار گرمازدگی شده، فوراً یک آمبولانس خبر کنید یا هر چه سریع تر او را به نزدیک ترین بیمارستان برسانید.

اولین اقدام ، کاهش هر چه سریع تر دمای بدن فرد است.

بنابراین اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که :

1- لباس های فرد را درآورده و بدن او را در آب سرد فرو برید. اگر چنین امکانی وجود نداشت، با استفاده از یک پارچه یا حوله یا اسفنج ، بدن فرد را با آب سرد خیس کنید یا اینکه قطعات یخ را به آرامی به بدن فرد بمالید.

اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه های یخ را روی گردن ، زیر بغل و کشاله ران او قرار دهید. توسط یک تکه کاغذ یا حوله یا پنکه ، او را باد بزنید.

2- بعد از حمام گرفتن ، فرد را در مکان خنکی قرار دهید.

3- پاهای فرد را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود.

4- دست ها و پاهای فرد را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده ، به سمت مغز و مرکز بدن او برود.

5- اگر شخص به هوش است، او را تشویق کنید تا کم کم آب یا یک نوشیدنی خنک بنوشد. ولی اگر شخص بی هوش باشد، نمی توانید این کار را انجام دهید، بنابراین همانطور که گفتم بدن او را خنک کنید تا وقتی به هوش آمد، آب بنوشد.

6- وقتی بدن فرد خنک شد، هر 10 دقیقه یک بار دمای بدن او را از طریق مقعد اندازه گیری کنید تا دمای بدنش کمتر از 5/38 درجه سانتیگراد نشود.

هنگامی هم که بدن فرد را در آب سرد فرو می کنید، باید مراقب باشید تا دمای بدنش کمتر از 5/39 درجه نشود. اگر هم دماسنج در اختیار نداشتید، تا وقتی که با لمس کردن بدن او احساس می کنید خنک نشده، عمل خنک کردن را ادامه دهید. ولی به محض خنک شدن بدن فرد ، عمل خنک کردن ( در آب سرد یا به شکل دیگر ) را متوقف کنید و اگر دمای بدن او مجدداً افزایش یافت، عمل خنک کردن را از نو شروع کنید.

مراقبت بیمارستانی از فرد گرمازده :

در بیمارستان امکانات بهتر و روش های دقیق تری برای کنترل دمای بدن وجود دارد. در آنجا دمای مرکزی بدن به طور مرتب کنترل می شود تا فرد دچار افت ناگهانی دمای بدن ( هیپوتِرمی ) نشود. آزمایشات خونی برای تعیین مقدار نمک و سایر املاح موجود در خون انجام می شود و مایع درمانی برای حفظ تعادل الکترولیت ها و آب بدن صورت می گیرد.

بعد از اولین گرمازدگی بایستی برای مدت چند هفته مقدار آب و نمک بدن و نیز عوارضی مثل ناتوانی کلیه کنترل شود . بعد ازاین حالت برای چند هفته، تغییرات دمایی بدن رخ خواهد داد که طبیعی است.

درمان ضعف و گرفتگی عضلات ناشی از گرمای زیاد :

معمولاً این عوارض را می توان در منزل درمان کرد.

- فرد باید در محل خنکی در منزل استراحت کند، لباس های نازک و نخی بپوشد، لباس های اضافی خود را در آورد، بدن خود را با آب سرد بشوید یا بوسیله یک حوله خنک مرطوب نگه دارد یا تکه های یخ را به بدن خود بمالد.

- همچنین از کولر یا پنکه برای خنک کردن خود استفاده کند.

- یک نوشیدنی خنک ، حاوی نمک بنوشد. مثلاً یک قاشق چایخوری یا مرباخوری نمک را در یک لیتر آب حل کند و در طی یک ساعت کم کم آن را بنوشد. همچنین می تواند یک قاشق غذاخوری شکر یا پودر شربت را برای افزایش کالری نوشیدنی، به آن اضافه کند. اگر فرد مسن است یا نمی تواند نوشیدنی شور بنوشد، باید او را به بیمارستان ببرید.

- گرفتگی عضلات را می توان با ماساژ دادن آنها برطرف کرد. باید روی محل گرفتگی فشار دهید و حوله ی گرمی روی آن قرار دهید. مصرف یک نوشیدنی شور، از عود گرفتگی پیشگیری می کند.

- فردی که دچار این عوارض شده است، حداقل باید 24 ساعت استراحت کند.

در مطلب بعدی در مورد اثرات گرمازدگی بر بدن و راه های پیشگیری از آن صحبت خواهیم کرد.


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


صــرع

صرع به تشنجي گفته مي شود كه در اثر تخليه و دشارژهاي الكتريكي در كل يا بخشي از مغز روي مي دهد.

انواع حمله هاي صرعي :

حمله هاي صرعي ممكن است تشنجي يا غير تشنجي باشند و بستگي به اين دارد كه اختلال عملكرد در كجاي مغز اتفاق افتاده و چه وسعتي از مغز را درگير ساخته است.

حمله هاي تشنجي صرعي ، آن حملاتي هستند كه وقتي بيشتر مردم كلمه صرع را مي شنوند بطور معمول به ذهنشان خطور مي كند در اين نوع از حمله صرعي شخص دچار تشنجاتي مي شود كه معمولاً از 2 تا 5 دقيقه طول كشيده و هوشياري بطور كامل از بين مي رود.(صرع بزرگ)

حمله هاي غير تشنجي صرعي ممكن است شامل موارد زير باشد:

خيره شدن نگاه فقط به مدت چند ثانيه، يك حركت غير ارادي دست يا پا و يا يك سري حركات اتوماتيك و تكراري كه در آن آگاهي شخص نسبت به محيط كاهش يافته يا از بين رفته باشد.

از آنجايي كه انواع اين حملات صرعي بسيار گوناگون مي باشد، لذا برخوردهاي متفاوتي را از سوي امدادگر طلب مي كنند و برخي هم هيچ اقدامي را لازم ندارند.

علائم مراحل مختلف صرع بزرگ:

مرحله پيش از حمله

آگاه شدن فرد از وقوع قريب الوقوع حمله به صورت ديدن خطوط زيكزاك ، استشمام بوي خاص ، سردرد، تهوع و


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


شعر کودکی
کودکی هایم بیا/کفش هایت رابه پاکن تابه تا/ قاه قاه خنده ات راساز کن/بازهم باخنده ات اعجاز کن/خاله بازی کن به رسم کودکی/باهمان چادرنماز کودکی/طعم چای وقوری گلدارمان/لحظه های ناب بی تکرار مان/مادری ازجنس باران داشتیم/درکنارش خواب آسان داشتیم/یاپدر اسطوره دنیای ما/قهرمان باور زیبای ما/قصه های هرشب مادر بزرگ /ماجرای بزبزقندی وگرگ/غصه هرگز فرصت جولان نداشت/خنده های کودکی پایان نداشت/ هرکسی رنگ خودش بی شیله بود/ثروت هربچه قدری تیله بود/ای شبیه نان وگردو وپنیر/همکلاسی بازدستم رابگیر
نويسنده : قاسم محمودی مقدم


تاریخچه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

 در ایران در اولین اساسنامه جمعیت شیروخورشیدسرخ در سال ۱۳۱۳ (ه .ش) به مسئله جوانان اشاره و برای تشکیلات آن نظامنامه مخصوص در نظر گرفته شد. (فصل۳، ماده ۶۳ و ۶۴) سازمان جوانان جمعیت شیروخورشیدسرخ عملاً در آبان ماه سال ۱۳۲۶(ه.ش) بنا به درخواست جمعیت وقت و تصویب اساسنامه آن با همکاری وزارت فرهنگ و هنر (آموزش و پرورش) تأسیس شد.

با توجه به گسترش فعالیت های مربوط به جوانان در سطح دانشگاه ها و تشکیل گروه های امدادی از جوانان داوطلب در سراسر کشور و عدم پیش بینی لازم در اساسنامه (مصوب سال ۱۳۲۶ ه ش) در خصوص نحوه جذب و به کارگیری این بخش فعال از جوانان این مهم موجب صلاح و تغییر اساسنامه در سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ گردید.

به دنبال تجدید نظر در اساسنامه و به منظور گسترش فعالیت های جوانان عضو جمعیت، مرکزی با عنوان خانه جوانان در سال ۱۳۴۸ (ه ش) به عنوان مکمل فعالیت جمعیت در ارتباط با جوانان و زیر نظر سازمان جوانان شیروخورشید سابق تأسیس شد.

اولین خانه جوانان در خرمشهر شروع به فعالیت نمود و تعداد این خانه ها در سال ۱۳۵۱ به ۱۰ واحد، در سال ۱۳۵۳ به ۱۳ واحد و در سال ۱۳۵۷ به ۲۰ واحد افزایش یافت که شامل شهرهای خرمشهر، آبادان، کرمانشاه، قم، همدان، مهاباد، شمیران،میانه، مراغه، رشت، تبریز، ارومیه، مرند، شبستر، بابل، ساری، بجنورد، سمنان، شاهرود و بوشهر بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانه های جوانان هلال احمر با وظایف مشخص و تهیه دستور العمل اجرایی که در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۳۶۰ به امضاء سرپرست جمعیت وقت هلال احمر و قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در جمعیت رسیده بود به کار خود ادامه دادند. در فروردین سال ۱۳۶۱ بنا به تصویب هیأت اجرایی جمعیت، خانه های جوانان به مراکز پرورش اسلامی تغییر نام یافت و از خرداد ماه سال ۱۳۶۱ بناب بر مصوبه دیگری از هیأت اجرایی جمعیت، مراکز پرورش اسلامی به سصورت مستقل تحت عنوان سرپرستی مراکز پرورش اسلامی جوانان هلال احمر به عنوان زیرکجموعه ای از معاونت خدمات اجتماعی به کار خود ادامه دادند.

در سال ۱۳۷۳ با تصویب هیأت اجرایی سرپرستی اداره کل مراکز پرورش اسلامی جوانان از معاونت خدمات اجتماعی جدا شد و مستقلاً به سطح معاونت با عنوان معاونت فرهنگی ارتقاء یافت.

در سال ۱۳۷۸ با تغییر تشکیلات جمعیت، معاونت فرهنگی و سازمان جوانان درهم ادغام شد و تحت عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به فعالیت پرداخت. لازم به تذکر است که هر چند عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حفظ شده است ولی در تشکیلات جدید اعضا صرفاً منحصر به دانش آموزان نیستند و نوع تشکیلات و فعالیت ها نیز تغییر کرده است.


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


12نکته کلیدی در کاهش جوش های صورت

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.

درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا 12 راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

1 - صورت خود را بیش از حد نشویید

تنها کثیف بودن پوست منجر به بروز آکنه و جوش نمی شود، بلکه بسیاری از انواع لکه ها و جوش های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می آیند، زیرا شستشوی زیاد سبب تحریک پوست می شود. مواد شوینده پوست، مثلا صابون ها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجربه کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود. می توان مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم، روزی دو بار شست تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی را به حداقل رساند.

2 - از صابون های بدون چربی استفاده کنید

چربی صابون وارد خلل و فرج پوست شده و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند، به همین منظور، از صابون هایی که بر روی آنها نوشته شده ضد آکنه، استفاده کنید. صابونها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجر به کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود.

3 - می توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید

این تفکر درست نیست که خوردن شکلات و غذاهای چرب ارتباط مستقیم با بروز جوش و آکنه دارد. آکنه زمانی رخ می دهد که منافذ پوستی توسط چربی سلول های پوستی و باکتری های طبیعی پوست بسته شوند و سبب بروز ورم و التهاب شوند. استفاده از برخی غذاها منجر به بروز واکنش های هورمونی در بدن می شود که باعث تولید بیش از حد سلول های پوست و یا تولید چربی بیش از حد خواهد شد. ولی باید از مصرف بیش از حد غذاهای چرب مثل پیتزا و نیز شکلات خودداری کنید.

4 - به مقدار زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز سبب می شود تا بدن شما دچار کم آبی نشود.

5 - کرم ضدآفتاب بزنید

از کرم های ضد آفتاب بدون چربی، با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده کنید تا از رسیدن طیف وسیعی از اشعه فرابنفش نور آفتاب به پوست جلوگیری نمایید. حتما کرم بدون چربی بخرید تا منافذ پوست را مسدود نکند و منجر به بروز آکنه های پوستی نشود. کرم ضد آفتاب را 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


ایا میدانید پزشکی

ایا میدانید که بیشتر سر دردهاای معمولی از کم نوشیدن اب است؟



ایا میدانید که زکریای رازی به غیر از الکل کاشف گوگرد هم هست؟



ایامیدانید که مهمترین عامل افزایش طول عمر داشتن تناسب اندام به همراه وزنی مناسب است



ایا میدانید که در 10 سال اینده استرس باعث 50 در صد از مرگ و میرها خواهد شد؟



ایا میدانید که بیماری ایدز تا کنون 25 میلیون قربانی در سراسر دنیا گرفته است؟



ایا میدانید که خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها میگردد؟



ایا میدانید که علایم بیماری الزایمر حداقل بیست سال طول می کشد تا خود را نشان دهد؟



ایا می دانید که سالانه 4 هزار نفر غیر سیگاری در اثر همنشینی با افراد سیگاری به سرطان ریه مبتلا شده و جان می سپرند؟



شما نميتوانيد با حبس نفستان خود كشي كنيد!!



وقتي عطسه ميكنيد مردم به شما عافيت باش ميگويند چون قلب شما به مدت يك ملنيليونيم ثانيه ميايستد!!



ایا میدانید که .... نرخ ابتلا به سرطان سینه در خانمها در طی طول عمرشان دوازده و نیم در صد میباشد و این ریسک از سن چهل سالگی به بعد افزایش پیدا می کند.



ایا میدانیدکه....تقریبا 65درصدوزن انسان را اکسیزن تشکیل میدهد.



ایا میدانید که .... در کشورهای پیشرفته میزان 15 درصد از کل درامد ناخالص ملی اختصاص به هزینه های بهداشت وسلامت عمومی جامعه دارد و این امار در ایران فقط 5/5 در صد است.



ایا میدانید که سرطان سینه چنانچه در مراحل اولیه باشد حتی با ماموگرافی نمیتوان پی به وجود ان برد مگر اینکه چند سال از رشد ان گذشته باشد؟ بد نیست بدانید مصرف لیمو ترش از ابتلا به بیماری سرطان سینه جلوگیری می کند.



ایا میدانید که اثر سیب در بیدار نگهداشتن افراددرشب بیشتر از قهوه و کافین است.

ایا میدانید که ... گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می باشند و بزرگتر می شوند.



ایا میدانید که .... اب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می باشد.



ایا میدانید که فقط پشه ماده نیش می زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می کند.



جويدن آدامس هنگام خورد کردن پياز، مانع از اشک‌ريزي شما مي‌شود!


اثر لب و زبان هر کس، مانند اثر انگشت او منحصربه‌فرد است!



مقاوم‌ترين ماهيچه در بدن، زبان است.


چشمک زدن زنان، تقريباً دوبرابر مردان است



استفاده از هدفون در هر ساعت، باکتري‌هاي موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزايش مي‌دهد



دندانپزشک‌ها توصيه مي‌کنند که زمان مسواک زدن، تا 6 قدم از توالت دور شويد تا از ورورد ذرات معلقي که بوسيله هوا منتقل مي‌شوند، در هنگام شستشوي دهان، جلوگيري شود.



ايا ميدانستي هر عنكبوت تار ويژه خود را دارد و هيچگاه تارهاي آنها به هم شبيه نيستند


آيا ميدانستي که اگر در يك سال هيچ يك از نسلهاي يك جفت مگس نر و ماده از بين نروند ، حجم مگسهاي متولد شده با حجم كره زمين برابر ميشود


ايا ميدانستي که رودي در كامبوج شش ماه سال ازشمال به جنوب و شش ماه ديگر سال از جنوب به شمال جريان دارد


 آيا ميدانستي که 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


نهضت پیشاهنگی

پیشاهنگی در یک نگاه

نهضت پیشاهنگان هلال احمرکوششی است برای توانمندسازی و تربیت مدیران آینده ساز و امدادگران فردا نهضتی است برای یک خیزش عمومی به سوی قله های کمال بندگی و بالندگی با بهره گیری ازمسیر مقدس و پرجاذبه امدادگری و خدمت رسانی به همنوعان و در این ماموریت مقدس (سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حمهوری اسلامی ایران) و عوامل اجرایی آن در سراسر میهن اسلامی مان به یاری مردان و زنان پرتلاش و پرمهر این دیار مهر گستر آمده اند، تا در


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


تب کریمه کنگومطلب ارسالی ازمحمدی

 

تب هموراژيك(خونریزی دهنده) كنگو – كريمه
 Crimean Congo Hemorrhagic Fever
ترجمه و تنظيم : دكترمحمد سربي- كارشناس اداره كل دامپزشكي استان فارس
تاريخچه بیماری:
تب هموراژيك – كنگو كريمه يك تب خونريزي دهنده ويروسي است كه اولين باربصورت حاد در طي سالهاي 1944- 1945 باعث ابتلاي بيش از 200نفر درمنطقه كريمه واقع در اوکراین ( اتحاد جماهيرشوروي سابق) شده است . عامل بيماري بعدها در سال 1956 بهمراه علائم مشابه در كنگو ( زئيرZair ) واقع در قاره آفريقا شناسائي شد. بهمين خاطر نام اين بيماري تركيبي از هر دو محل كريمه و كنگو انتخاب گرديد. نام ديگر بيماري نيز تب خونريزي دهنده آسياي مركزي Central Asian hemorrhagic fever  مي‏باشد.
امروزه در بيشتر كشورها بخصوص كشورهاي همسايه ايران ، ويروس اين بيماري ويا آنتي‏بادي مربوط به آن جداشده، از جمله در كشور عراق، پاكستان، تركيه، افغانستان، دوبي، كشورهاي عربي، قزاقستان، ازبكستان گزارشاتي در اين رابطه وجود دارد.
در ايران براي اولين بار در يك مطالعه روي كنه‏هاي جدا شده از دامها در سال 1978  ( كنه هاي Ixodidea وargasidae) در خراسان مشخص شد كه اين كنه‏ ها آلوده به ويروس عامل CCHF مي‏باشند. منشاء آن در آن زمان ورود دام ها ی آلوده از مناطق مرزی شرق کشور اعلام شد
در طي چند سال اخير بيش از صد مورد انساني مظنون به بيماري و 45 مورد تاييد و 15 مورد فوت در استانهاي خوزستان، بوشهر، چهار محال و بختياري، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي، يزد، كرمان، تهران، اصفهان و فارس گزارش شده اند. خوشبختانه اين بيماري در انسان كمتر يا بندرت اتفاق ميافتد اگرچه ميزان شيوع  درحيوانات بيشتر ميباشد.
در سال 1994 در امارات عربي مشخص شدكه كارگران كشتارگاه دراثر تماس با لاشه دامهاي بومي به بيماري مبتلا گشته‏اند. در آزمايش سرولوژيكي بوسيله ELISA اين دامها داراي آنتي‏بادي برعليه ويروس CCHF بوده اند. همچنين طي آزمايش Antingen. Capture  ELISA كنه‏هاي جمع‏آوري شده از روي اين دامها نيز داراي آنتي ژن ويروس CCHF  بودند.
در سال 1996 در آفريقاي جنوبي 15 نفر در اثر تماس با شترمرغ درمزرعه پرورش شترمرغ مبتلا شدند شترمرغ مانند ديگر پرندگان بعنوان مخزن بيماري بحساب مي‏آيد و از مقاومت نسبي طبيعي نسبت به CCHF برخوردار مي‏باشد.
در سال 1998 دو گزارش از بيماري وجود دارد يكي در پاكستان كه 4 نفر مبتلا شده كه دو نفر از مبتلايان در اثر اين بيماري تلف شدند ودر افغانستان نيز 19 نفر مبتلا شده و12 نفر از مبتلايان مردند.
بسته به موقعيت جغرافياي محل و اندميك بودن، اين بيماري در منطقه با حدت هاي متفاوتي ايجاد ميشود مثلا در آسيا بيماري حدت بيشتري دارد و همراه با تلفات مي‏باشد ولي در آفريقا كمتر تلفات گزارش شده است و حداكثر علائم خونريز ي  Phenomena   Hemorrhagic ويا حالتهاي خفيف Mild و يا مخفي Inapparent ديده مي‏شود.
مشخصات عامل بيماري:
عامل بيماري ويروسي از خانواده Bunyaviridae و جنس Nairovirus مي‏باشد. اين ويروس داراي پوشش پروتئيني ( Envelop) است و قطر ساختمان ويروس nm100 – 85 مي باشد واز گروه RNA هاي يك رشته‏اي مي‏باشد.
(Enveloped Virion 85-100nm – Single Strand – negative Sense RNA)
مقاومت ويروس در برابر حرارت كم است ودردماي c  ˚56 بمدت 30  دقيقه از بين مي رود بنابر اين پختن گوشت و يا پاستوريزه كردن شير باعث از بين رفتن ويروس ميگردد، ضمنا ويروس مي‏تواند در خون بمدت ده روز در دماي c40 مقاومت كند. ويروس در محيط اسيدي مثلا اسيد استيك 2%  ( ويا محيط اسيدي ايجاد شده پس از جمود نعشي ) از بين مي رود و همچنين در برابر هيپوكلريت سديم يك درصد (Hypochlorite) و محلول 2% Glutaraldehyde و يا ضدعفوني كننده‏هاي فنوليك  Phenolic  5 تا 3  درصد، حساس مي‏باشد. صابون و مايعات يا مواد شستشو دهنده با اينكه ويروس از بين نمي برند ولي تا حدي ويروس را غير فعال مي‏كنند.
راه انتقال بيماري:
انتقال از طريق گزش كنه يكي از راههاي مهم ابتلاء بحساب مي‏ايد. كنه‏ها بخصوص اعضاي خانواده Hyalomma  (گونه ‏هاي مختلف Hyalomm SPP.) از طريق تخمدان آلوده در تمام مراحل رشد آلوده شده و عفونت ‏زا مي‏باشند. كنه بالغ از طريق تخمدان Transovarial ويروس را به نوزادان خود انتقال مي‏دهد. در فصل فعاليت كنه، اوايل بهار تا پائيز، احتمال آلودگي زيادتر مي‏باشد.
كنه‏ها از طريق گزش حيوانات مختلف از جمله گاو، گوسفند و بز (حيوانات اهلي)، پرندگان بخصوص شترمرغ- در مزارع پرورش شترمرغ حاوي ميزان زيادي كنه مي‏باشد-، جوندگان (حتي جوجه ‏تيغي) و… را مبتلا مي سازند.
غير از كنه‏، اغلب حشرات نيز با تغذيه ازخون دام‏هاي مبتلا ، مي‏توانند بيماري را به ساير حيوانات و يا انسان انتقال دهند. پرندگاني كه حاوي كنه باشند بخصوص پرندگاني كه بطور فصلي كوچ مي‏كنند مي‏توانند در صورت آلودگي بيماري را به نقاط مختلف پراكنده كنند، ضمنا دام دراثر تماس با خون يا ترشحات مبتلايان آلوده مي‏شود.
 انسان نيز در اثر تماس مستقيم( پوششهاي مخاطي) با خون و ترشحات يا بافتهاي آلوده دام (بخصوص افرادي كه درصنعت دام نقش دارند از جمله دامپزشكان، دامپروران، كاركنان كشتارگاه) و يا كاركنان بيمارستان مثل پزشكان، پرستاران، بهياران، و…. در اثر تماس با افراد بيمار و يا وسايل آلوده آنها به بيماري مبتلا مي‏شود. ضمنا از طريق تنفس در تماس با دامهاي آلوده نيز امكان ابتلا وجود دارد.
علائم بيماري:
 پس از دوره كمون 3 تا 12 روزه عفونت خوني ويروس Viremia ايجاد مي‏شود دامها بندرت علائم كلينيكي نشان ميدهند و در اثر عفونت خوني ويروسي تب بمدت يك هفته در دام دوام مي‏يابد و گهگاهي در حالت حاد خونريزي در مخاطات و يا پرخوني ديده مي‏شود و پس از يك هفته دام بعنوان ناقل بيماري ويروس را از خود دفع مي‏‏كند.
اين بيماري درانسان به صورتهاي حاد، تحت حاد و خفيف يا فرم مخفي گزارش شده است در فرم حاد پس از عفونت خوني ويروس علائم تب و سردرد، درد عضلاني، لرز،گلودرد، دردشكم، تهوع و استفراغ، اسهال، پرخوني ملتحمه چشم و حساسيت به نور ديده مي‏شود و بين روزهاي سوم تا ششم از شروع علائم، دانه‏هاي قرمز جوش مانندي (Petechi) درسطح بدن بخصوص روي سينه و دست و پا و مخاطات بدن (دهان و واژن) ايجاد مي‏شود. در فرم شديد در اثر شدت بيماري لكه‏هاي خونريزي در زير پوست مشاهده مي‏شود كه بهمراه خون دماغ، استفراغ خوني، ملنا (مدفوع خوني در اثر خونريزي در دستگاه گوارش) و خونريزي رحمي مي‏باشد.
مرگ ممكن است در اثر تداوم اسهال و در نتيجه از دست رفتن مايعات بدن ، خونريزي مغزي و يا ادم ريوي و نارسائي ريوي اتفاق افتد و ميزان مرگ ومير 15-70% گزارش شده است. بيماراني كه بدن آنها در برابر بيماري مقاومت كند از روز دهم به بعد همراه با محو شدن لكه‏هاي خونريزي بهبودي مي‏يابند ولي دوره نقاهت ممكن است تا ماهها به طول انجامد كه بهمراه عوارضي مثل اختلال در CNS م انند مننژيت، رعشه و غش، كما و نهايتا خونريزي مغزي، سقط جنين، ريزش مو، تورم مفاصل و اعصاب، زردي در اثر تورم كبد، اختلال در بينايي و شنوائي، لخته گسترده داخل رگي(DIC) Disseminated intravascular coagulation   (بهمراه ضايعات كليوي، قلبي و مغزي) ميباشد.
روش تشخيص:
درهفته اول بيماري و درمرحله تب ميتوان با نمونه‏گيري از خون ويروس را جدا كرد همچنين مي‏توان ويروس را از نمونه‏هاي بافتي مثل بافت كبد، طحال، كليه، غدد لنفاوي جدا كرد.
 ويروس را مي توان در كشت سلولي تهيه شده از بافت كليه ميمون كشت داد و يا توسط آزمايش PCR  (Polymerase Chain reaction) اثر ويروس را در نسخه برداري معكوس Reverse Transcriptase  مشاهده كرد.
بوسيله آزمايشهاي سرمي نيز ميتوان به جستجوي آنتي‏بادي پرداخت از جمله مي توان از آزمايشهائي نظيرE LISA  ، IFA(Immunofluerescense Antibody) ،  خنثي سازي   ,Neutralizing abCFTCompliment fixation test)- ثبوت عناصر مكمل-) استفاده كرد. معمولا پس از شش روز IgM قابل اندازه گيري ميباشد و تا چهار ماه در خون باقي ميماند ولي IgG  را تا پنج سال ميتوان در خون بررسي كرد اما در حالتهاي فوق حاد و مرگ آور در ابتداي بيماري معمولا هيچگونه آنتي بادي در خون (قبل از شش روز) قابل اندازه گيري نمي باشد بنابراين تشخيص بر پايه جداسازي ويروس از خون وبافت ها بروش كشت سلولي ويا تشخيص آنتي ژن ويروس بروشهاي  IFA, EIA و
 PCR ( polymerase chain reaction) ميباشد.
همچنين با اندازه‏گيري SGOT و SGPT مي‏توان به عفونت ويروس در كبدViral Hepatitis پي برد معمولا در مبتلايان SGOT  بالاتر ازSGPT مي‏باشد.
درمان و پيشگيري:
 در درمان بيماران غير از مصرف داروي Ribavirin  كه براي درمان تب‏هاي هموراژيك باسندرم كليوي مؤثر مي‏باشد مي‏توان از تزريق خون، يا مايعات جايگزين آن جهت كنترل حجم خون و تزريق ويتامينها و … استفاده كرد.
Ribavirin  را مي‏توان بصورت خوراكي و يا تزريقي مصرف نمود. حتي در افراد در معرض خطر توصيه شده كه در جهت پيشگيري Prophylaxy  بصورت رژيم پيشگيري كننده بميزان 500 ميليگرم هر شش ساعت يكبار بمدت هفت روز خوراكي مصرف شود.
استفاده از پلاسماي ايمن Immune Plasma  كه تيتر بالايي از آنتي‏بادي خنثي كننده Neutralizing Ab  دارا باشد توصيه شده است.
جهت پيشگيري يك واكسن تهيه شده ولي هنوز بطور گسترده براي انسان بكار نرفته است. بهترين راه پيشگيري محافظت در برابر گزش كنه مي‏باشد. بخصوص افرادي كه در صنعت دام نقش دارند بايد اقداماتي جهت محافظت خود بخصوص در فصل بهار تا پائيز كه فصل فعاليت كنه‏ها مي‏باشد داشته باشند. توصيه شده كه دامها را موقعي به كشتارگاه بفرستند كه حداقل 14روز قبل با كنه تماس نداشته و هيچگونه تب و علائمي دال بر اين بيماري نداشته باشند. بنابراين بايد دامهاي پرواري را مرتب تحت نظر قرار داد و در طي دورة پرواري چندين نوبت سم‏پاشي يا از حمام ضد كنه استفاده كرد.
كسانيكه در صنعت دام نقش دارند (كاركنان كشتارگاه، دامپروران، دامپزشكان و …) بايد بوسيله پوشيدن دستكش و ساير لباسهاي محافظت كننده خود را محافظت نمايند و هر روز لباس و وسائل را تا حد امكان سم‏پاشي و ضدعفوني كنند.
وقتي بيمار مبتلا به اين بيماري در بيمارستان بستري شود خطر انتقال عفونت در داخل بيمارستان وجود دارد بايد اقدامات كافي جهت جلوگيري از آلودگي از جمله ايزوله كردن و قرنطينة شخص بيمار، ضدعفوني وسائل در دماي C  60 بمدت يك ساعت و يا استفاده از مواد ضدعفوني كننده جهت وسائل و اشياء كه حساس به حرارت مي‏باشند (از جمله ضدعفوني كردن توسط اتيلن اكسيد)، پوشيدن دستكش ضخيم يا دولا، كلاه، عينك و غيره…
چون كنترل و جداسازي دامهاي مشكوك به آلودگي (حاوي تعدادي كنه و داراي تب يا علائم ديگر) میسر نمیباشد و یا  نگهداري و قرنطينه مقدور نیست ، توصيه مي‏شود پس از اقدامات بهداشتي ضمن كشتار دام،لاشه را مستقيما به بازار عرضه ننمایند، بلكه با نگهداری حداقل 12 ساعت در یخچال یا سردخانه (دمای 4 تا 8 درجه سانتیگراد) و پس از طی مراحل جمود نعشي مورد مصرف قرار دهند. بايد توجه كرد كه امعا، و احشائ دام ( شكمبه, روده و معده, كبد ) ومغز
بعلت تاخیر در ايجاد جمود نعشي بايد طبق ضوابط بهداشتي (نگهداری بیشتر از 24 ساعت در سردخانه) مصرف گردند .
هشدار بهداشتي : از خريد گوشتهاي بازرسي نشده بدون مهر دامپزشكي  ( كشتار غير مجاز ) خودداري كنيد.
 

 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


نکته هایی در مورد نوشابه

آیا می دانید این لغت از کجا آمده و با خودش چه به همراه می آورد؟120 سال پیش، وقتی دکتر جان پمبرتون در آزمایشگاه کوچکش در آتلانتا با ترکیب چند ماده، معجون جدیدی را اختراع کرد و آن را به نام کوکاکولا به دنیا معرفی نمود، هیچ گاه فکر نمی کرد که این نوشیدنی و انواع مشابه آن روزی چنان مرزهای دنیا را درنوردد که در هر گوشه ای از جهان ، جزء ثابتی از سفره غذا باشد.با گذشت


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


قرص برنج، بسیار کشنده است

 قرص برنج، بسیار کشنده است
ضرورت جمع‌آوری قرص برنج از عطاری‌ها

قرص برنج در چند سال اخیر مثل مرگ موش برای خود شهرتی به هم زده است. خبر مرگ كسانی كه در اثر استفاده از این قرص جان خود را از دست می‌دهند، هر چند وقت یك بار، تیتر صفحه حوادث روزنامه‌ها می‌شود.

آخرین خبرها، خبر مرگ پویای 18 ساله، زینب 17 ساله و پسر مجهول‌الهویه 18 ساله ‌ای است كه ظرف چند روز گذشته فوت شده‌اند.

مسمومیت با قرص برنج در سال های اخیر به عنوان یک عامل مهم مسمومیت های شدید و منجر به فوت، بخصوص در کشور ما محسوب می‌گردد.

آمارهای منتشر شده، حکایت از مشاهده 124 مورد مسمومیت با قرص برنج در سال 84 و دو ماهه ی نخست سال 85 در شهر تهران دارد که غالبا افراد 16 تا 30 را تشکیل می دهد.

ماهیت قرص برنج

قرص برنج تركیب خطرناكی از فسفیدهاست كه برای جلوگیری از آفت‌زدگی برنج انبار شده مصرف می‌شود. اما از ابزار اصلی خودكشی در بزرگسالان هم به شمار می‌آید. برای مثال این ماده شایع ترین عامل خودكشی در هند است و خوردن یا استنشاق اتفاقی این ماده نیز می‌تواند عوارض شدید و حتی كشنده‌ای در برداشته باشد.

به عقیده متخصصان دوز كشنده این قرص در انسان نامشخص است، ولی مواردی از مرگ در اثر خوردن تنها نصف قرص (‌5/1گرم) نیز گزارش شده است.

دكتر شاهین شادنیا، سرپرست بخش مراقبت‌های ویژه مسمومیت بیمارستان لقمان در توضیح عملكرد این سم می‌گوید: «فسفید یك سم داخل‌سلولی است، یعنی از فعالیت آنزیم‌هایی كه در تنفس سلول نقش دارند، ممانعت می‌كند. همچنین با ساخت پروتئین تداخل دارد و مانع سنتز پروتئین می‌شود. ایجاد این گونه اختلال در عملكرد سلول‌، نهایتا باعث مرگ سلولی می‌شود.»

وی در ادامه می‌گوید: «اما این سم كشنده، سلول‌های شریان‌های كوچك انتهای بافت قلب و همچنین بافت ریه را بیش از هر نقطه دیگر تحت تاثیر قرار می‌دهد. تخریب این سلول‌ها باعث نشت مایع به فضای خارج عروق می‌شود و ضربان نامنظم قلب (آریتمی قلبی) و اِدم ریوی را در پی دارد.»

دكتر شادنیا در ادامه با اشاره به اینكه احتمال مرگ در اثر استفاده از این سم، بسیار بالا و مانند سیانور است و متاسفانه این سم، هیچ پادزهری ندارد، می‌گوید: «نصف یك قرص 3 گرمی برای یك فرد بالغ دوز كشنده محسوب می‌شود، اما به هر حال هر چقدر فرد مسموم زودتر به مراكز درمانی برسد، احتمال زنده‌ ماندنش بیشتر است، هر چند كه به هر حال درمان قطعی وجود ندارد و حتی پس از اقدامات درمانی باز هم ممكن است فرد نتواند مرحله حاد را پشت‌‌‌ سر بگذارد و ظرف 24 تا 48 ساعت جانش را از دست بدهد.»

در خیلی از مسمومیت‌ها، در همان مراحل ابتدایی سطح هوشیاری پایین می‌آید و بیمار درد و اقدامات درمانی را حس نمی‌كند، اما در مورد قرص برنج، كُما در مراحل نهایی رخ می‌دهد. دكتر شادنیا در این مورد می‌گوید: «مسمومیت با این سم علائم تخصصی ندارد. تهوع، درد شكم، عطش شدید و در نهایت افت فشار خون علایمی هستند كه یك ساعت پس از مصرف سم بروز می‌كنند و در اكثر موارد در طی چند ساعت به دنبال بروز عارضه ریوی منجر به مرگ می‌شوند.»

البته اگر بخت یار كسی باشد و این مرحله را پشت‌سر بگذارد، آنگاه نوبت به عوارض كبدی و كلیوی می‌رسد كه به گفته دكتر شادنیا این عوارض كوتاه مدت هستند و به تدریج بهبود می‌یابند.
حلقه ی مفقوده

سال گذشته به دنبال چند مورد مرگ ناشی از قرص برنج در یك مدرسه دخترانه، عنوان شد كه قرص برنج شباهت ظاهری به قرص‌های توهم‌‌زا دارد و افراد سودجو از این موضوع سوء‌استفاده كرده و آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.
با همه این اوصاف این سوال مطرح است كه سمی كه اصولا باید فقط در دسترس كشاورزان و تاجران برنج باشد، چرا به راحتی در دسترس جوانان و بچه‌های مدرسه‌ای قرار دارد و چرا در داروخانه‌ها و عطاری‌ها عرضه می‌شود؟

دكتر حسین حسنیان مقدم، فلوشیپ سم‌شناسی بالینی و مسمومیت‌های بیمارستان لقمان در این رابطه می‌گوید: «داروخانه‌ها در حال حاضر حداقل در سطح تهران این دارو را نمی‌فروشند و عمده افراد این قرص را از عطاری‌ها و سم‌فروشی‌ها تهیه می‌كنند.»

به گفته دكتر حسنیان در یكی از طرح‌های تحقیقاتی بخش مسمومین بیمارستان لقمان كه از 48 نقطه تهران شامل عطاری‌ها، داروخانه‌ها و سم‌فروشی‌ها به عمل آمده بود، مشخص شد كه داروخانه‌ها هیچ‌كدام این دارو را نفروخته‌اند، ولی عطاری‌ها و سم‌فروشی‌ها هر كدام این دارو را به قیمت 50 تا 250 تومان در دسترس افراد عادی قرار داده‌اند.

دكتر حسنیان با اشاره به اینكه برای قرص برنج هنوز جایگزین مناسب و بی‌خطری ساخته نشده، ادامه می‌دهد: «این قرص در واقع ضد آفت برای برنج است و علت اینكه وزارت بهداشت هنوز اقدامی برای جلوگیری از تولید قرص برنج نكرده، این است كه با این كار قیمت برنج دو برابر خواهد شد. ولی در هر حال اقدامی هم برای اینكه یك فرد عادی نتواند به راحتی از هر مكانی این قرص را تهیه كند، صورت نگرفته است.»

وی با انتقاد از عرضه بی حساب و كتاب این قرص‌ها در عطاری‌ها، در مورد نحوه عرضه و استفاده از این قرص‌ها می‌گوید: «این قرص‌ها باید با بسته‌بندی ضخیم عرضه شود تا کسی نتواند به راحتی آن را ببلعد، به عنوان مثال باید آن را در یک پوشش پلاستیکی غیر شکننده، مشبک و منفذدار قرار داد تا گاز فسفین به راحتی از آن خارج شود، ولی قابل مصرف خوراکی هم نباشد.»


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


سنگ کلیه

بیماری است که باعث درد در پهلوی سمت چپ یا راست بدن می‌شود.

سنگ دستگاه ادراری یکی از ناراحت کننده‌ترین 


 


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


ديابت

 

دیابت یا بیماری قند هنگامی بوجود می‌آید که هورمون انسولین - عامل تنظیم‌کننده قند خون - یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی‌شود یا بافت‌های بدن به آن به درستی پاسخ نمی‌دهند.

در نتیجه سوخت وساز قند در بدن مختل می‌شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می‌رود، و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پرادراری ظاهر می‌شود.


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


معراج

قطعه ی گم شده ای از پر پرواز کم است

                                 یازده بار شمردیم یکی باز کم است

این همه اشک که جاریست نه اقیانوس است

                              عرق شرم زمین است که سرباز کم است


نويسنده : قاسم محمودی مقدم


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد